بجنورد- مدیر عامل شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر۳۶ واحد صنعتی در استان غیر فعال و تنها ۸۱ درصد شهرک های صنعتی موجود در استان فعال هستند.

۳۶ واحد صنعتی در خراسان شمالی غیر فعال هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیاوش وحدت صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در راستای کمک و حمایت از واحدهای صنعتی، هر ساله ۶ واحد که غیرفعال شده اند به چرخه فعالیت بازمی گردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مطالعات امکان‌سنجی خوشه خشکبار فاروج و صنایع‌دستی اسفراین در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار دارد گفت: این خوشه‌های ظرفیت‌های خوبی را در استان دارا هستند.

وحدت با بیان اینکه حمایت از طرح‌های پژوهشی از اولویت‌های این شرکت است افزود: در این راستا طرح‌های خوبی در حال تهیه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه در راستای توسعه و معرفی محصولات تولیدی استان کنسرسیوم فرش و آبنبات شکل‌ گرفته است گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همه تلاش خود را برای حمایت از کنسرسیوم فرش و آبنبات انجام می‌دهد.

وی گفت: امسال همچنین برنامه انتقال و ارتقای تکنولوژی از کره را داشته که آن‌ها با شهرک‌های صنعتی همکاری می‌کنند.

وی بیان داشت: افزون بر این ما مطالعات امکان‌سنجی خوشه پلاستیک و صنایع‌دستی را داریم که در توسعه این محصول در خراسان شمالی نقش بسزایی دارد.

وحدت اظهار کرد: ما در راستای حمایت از واحدهای صنعتی شهرک‌های صنعتی طرح رونق را داریم که منابع آن‌ هم جذب‌ شده است و ما افزون بر ۱۲۳ میلیارد ریال تسهیلات به واحدها ارائه کردیم.

وی با یادآوری اینکه در شهرک‌های صنعتی استان از نظر زیرساخت مشکل آنچنانی نداریم گفت: ما همه تلاش خود را برای تامین این زیرساخت‌ها معطوف کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در شهرک مهمانک هم شاهد استقبال سرمایه‌گذار هستیم که در این راستا اکنون ۱۶ طرح انجام‌ شده است، گفت: ۲۰ درخواست نیز در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری این شهرک وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اساسا ما به دنبال سرمایه‌گذار بوده تا در شهرک‌ها مستقر شده تا شهرک‌های استان خراسان شمالی بیش‌ازپیش رونق بگیرند.

مدیرعامل شرکت های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر شش پروژه صنعتی و ۹ واحد افتتاح می شود گفت: برای ۶ پروژه ۲۸ میلیارد ریال و برای ۹ واحد نیز ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای ۱۵۳ نفر اشتغال ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.