یزد- مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: تاکنون ۲۳ شرکت پروانه ساخت نیروگاه خورشیدی را در استان یزد از سازمان انرژیهای نو دریافت کرده‌اند.

۲۳ شرکت پروانه ساخت نیروگاه خورشیدی در استان یزد دریافت کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد به مناسبت ایام الله دهه فجر پیش از ظهر دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در حال حاضر سه نیروگاه سیکل ترکیبی شامل نیروگاه‌های ۴۸۰ مگاواتی شیرکوه، سرو و تابان در استان یزد با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال فعالیت هستند که در مجموع هزار و ۴۴۰ مگاوات برق تولید می‌کنند.

محمد حسن صباغ‌زادگان گفت:  نیروگاه‌های تولید پراکنده در استان یزد که شامل مجموعه‌ای از مولدهای برق با حداکثر توان تولید ۲۵ مگاوات هستند، عمدتاً در محل واحدهای تولیدی بزرگ مستقر هستندو فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این نیروگاه‌ها از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را در استان شروع کرده‌اند و وزارت نیرو با انها قرار خرید تضمینی برق به مدت پنج سال را امضاء کرده است.

صباغ‌زادگان  با اشاره به مزیت‌های استان برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی گفت: با توجه به مشوق‌ها و حمایت‌هایی که در این باره منظور شده تاکنون ۲۳ شرکت پروانه ساخت نیروگاه خورشیدی را در استان از سازمان انرژی‌های نو برای تولید ۳۰۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل برق منطقه ای یزد از رشد ۶ درصدی مصرف برق استان در زمان پیک بار و رسیدن به هزار و ۲۳۲مگاوات در ۳۰تیرماه خبر داد و با تقدیر از صنایع همکار و همراهی مردم در تابستان امسال اظهار داشت: برای مدیریت مصرف در تابستان امسال در مجموع ۴میلیارد تومان به صنایع همکار در قالب طرح های تعنیرات و تعطیلات و ذخیره عملیاتی صنایع  تخفیف داده ایم.

صباغ زادگان با تشریح وضعیت نخستین مرکز پژوهش های خورشیدی کشور در استان یزد گفت: این مرکز فعالیت خود را از دی ماه ۱۳۹۴ با هدف مطالعات تطبیقی ، الگوبرداری و الگوسازی با بهره گیری از تجربه های دیگر کشورها و فرهنگ سازی استفاده های از انرژی خورشیدی ایجاد شده است.

وی گفت: امسال ۳ طرح با ۱۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اجرا داریم ضمن آنکه ۶ طرح نیز از قبل در حال اجرا  است.

 صباغ زادگان درباره اشتغال زایی طرح های حوزه برق گفت: به طور میانگین در هر پست برق به صورت مستقیم برای ۲۰ نفر و به صورت غیرمستقیم برای بیش از ۲۰۰نفر اشتغال زایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.