ایلام- مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: رسالت و وظیفه اصلی رسانه ها؛ مطالبه گری و انتشار و انعکاس اقدامات صورت گرفته براساس واقعیات است.

مطالبه گری رسالت اصلی رسانه ها است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا شیروی عصر دوشنبه در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان که در محل صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد:  رسانه ها در تشکیل، تثبیت، حفظ و اشاعه شعائر و ترویج دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۱۷ شبکه معاند ماهواره ای فارسی زبان در آسمان ایران به دنبال پخش برنامه های شیطانی خود و مقابله با هداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، افزود: این گونه اتفاق و دشمنی و هجمه رسانه ای که علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته، در دنیا بی نظیر است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان ایلام با بیان اینکه امروزه دشمنان به صورت متمرکز و قرارگاهی و با فرماندهی واحد، علیه جمهوری اسلامی ایران به پا خواسته اند، بیان داشت: هدف اصلی دشمنان از این هجمه های سهمگین رسانه ای؛ زیر سؤال بردن کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تضعیف روحیه مردم است.

علیرضا شیروی با اشاره به اینکه امروزه جنگ از خاکریزها و مقرهای نظامی عبور کرده و به نبرد سخت رسانه ای تبدیل شده است، یادآور شد: همه رسانه های متعهد انقلاب اسلامی باید پای کار باشند و در مقابل این هجمه ها و شبیخون های دشمنان بایستند و در برابر آنان برنامه و راهکار مناسب و عملیاتی داشته باشند و بایستی بصورت هماهنگ و منسجم، با اهداف شوم آنان مقابله کنند.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای بیان اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان ساخت: بیداری شکل گرفته در دیگر کشورهای دنیا، حاصل مجاهدت ها و تلاش های شبانه روزی رسانه های دیداری و شنیداری ایران اسلامی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام با انتقاد از نحوه گزارش دهی برخی مسئولان از طریق رسانه ها در مناسبت های مختلف، تصریح کرد: ما نباید کارهای کوچک و روزمره ای که جزء وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی و مدیران است را به عنوان کارهای بزرگ و شاخص، برند و رسانه ای کنیم.

علیرضا شیروی با اشاره به اینکه رسالت و وظیفه اصلی رسانه ها؛ مطالبه گری و انتشار و انعکاس اقدامات صورت گرفته براساس واقعیات است، تأکید کرد: رسانه ها بایستی نتایج اقدامات و کارهای بزرگ و عام المنفعه ای که در راستای محرومیت زدایی، کارآفرینی،  اشتغال زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، از مسئولان و دستگاه های ذیربط مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه اعلام و انتشار دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و بیان مقایسه ای خدمات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی؛ موجب ایجاد شور، نشاط و امید در جامعه می شود، گفت: در این دهه مبارک برنامه ریزی شده است تا در سه حوزه صدا، خبر و سیما؛ برنامه ها و گزارشات مختلف و متنوعی تدوین، تهیه و منتشر شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان ایلام با اشاره به اینکه برای برگزاری باشکوه آیین های چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، هم کنون ستادی در صدا و سیمای استان شکل گرفته است و تلاش خواهد شد تا در این بازه زمانی دو ساله؛ بهترین برنامه ها تدوین شود، اظهار کرد: رادیو نمای ایلام در دهه فجر امسال در استان راه اندازی می شود و امیدواریم که تا پایان سال ۹۶ بیش از ۹۰ درصد مناطق استان تحت پوشش این شبکه رادیویی قرار گیرد.

علیرضا شیروی با بیان اینکه برنامه ریزی شده است تا در برنامه محلی و پربیننده" مانگه شو " برنامه های بسیار زیبایی برای دهه فجر امسال اجراء شود، افزود: در این دهه؛ حدود ۲۹ برنامه و گزارش در قالب یکهزار و ۳۷۰ دقیقه تدوین شده است و از طریق سیمای استان پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صدا نیز ۷ هزار و ۲۸۰ دقیقه برنامه متنوع برای دهه فجر برنامه ریزی شده و پخش می شود، بیان داشت: در این دهه مبارک؛ ۴۹۵ مجموعه خبری و گزارش در قالب ۹۶۵ دقیقه نیز در حوزه خبر پخش می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.