اصفهان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اذعان به اینکه انتشار ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تلفات و خساراتی برای مراکز پرورش طیور در استان اصفهان رقم زده است، گفت: برای مثال طی یک روز در یکی از مراکز پرورش طیور اصفهان، نیم میلیون قطعه مرغ تلف و ۱۵۰ تن تخم مرغ معدوم شد.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیم میلیون قطعه مرغ  را در اصفهان تلف کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن کریمیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۵۳ کشورجهان از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، کره جنوبی، چین و همچنین ایران، افزود: اگرچه این ویروس در استان اصفهان هم شیوع پیدا کرد، اما با انجام تدابیر لازم، مرغ و تخم مرغ موجود در بازار سالم است.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه طیوری که در شعاع یک کیلومتری محل شیوع این ویروس باشد، معدوم می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: منشاء این ویروس از پرندگان مهاجر است که با سرعت بسیار زیادی منتشر و کنترل آن بسیار دشوار می باشد.
وی در خصوص درباره میوه شب عید هم سخن به میان آورد و گفت: طبق دستور وزیر کشاورزی، سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها مسئولیت تامین میوه شب عید به ویژه پرتقال و سیب را بر عهده گرفتند، در همین جا اعلام می کنیم که این دو میوه برای ایام نوروز در بازار به خوبی موجود خواهد بود و هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.
کریمیان اضافه کرد: شرایط مشابهی نیز برای گوشت مرغ وجود دارد و این محصول نیز در ایام نوروز به خوبی عرضه خواهد شد و شهروندان از این حیث دغدغه ای نداشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه اعلام کرد: ۲۰۲ طرح حوزه کشاورزی، آب و خاک، دام و طیور و آبزیان، امور عشایر و منابع طبیعی و آبخیزداری همزمان با دهه فجر امسال در استان اصفهان به بهره برداری می رسد.

وی اظهارکرد: این طرح ها در بخش های آب و خاک و مهندسی، تولیدات گیاهی، امور عشایر، تولیدات دام و طیور وآبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری، صنایع کشاورزی با اعتباری بیش از ۷۵ میلیارد تومان اجرا شده است

کریمیان افزود:حدود ۴۱ میلیارد تومان از بخش خصوصی و آورده شخصی، ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۶ میلیارد تومان اعتبارات دولتی ملی و ۴ میلیارد تومان اعتبارات دولتی استانی برای این طرح ها هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.