۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 498425

وزیر امور خارجه روسیه برداشت خود از گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین را تشریح کرد.

گفتگوی پوتین و ترامپ خوب بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ریا نووستی، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه گفت، گفتگوی تلفنی بین دونالد  ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، که در روز شنبه انجام گرفت خوب بود و با اندیشه سیاسی و انسانی انجام گرفت.

لاوروف در واکنش به نتیجه اولین گفتگوی پوتین و ترامپ پس از تحلیف وی گفت: به نظر من گفتگویی که دو روز پیش بین دو رئیس جمهور شکل گرفت، خوب بود و با تفکر و اندیشه ای سیاسی و انسانی انجام گرفت. این گفتگو نشان از احترام متقابل داشت. و این را بگویم که تلاش هر دو رئیس جمهور بدون هیچ پیش شرطی، بر این است که به علایق ملی هر کشور احترام بگذارند.  هم پوتین وهم ترامپ از این مسئله حمایت می کنند.

طبق نظر وزیر امور خارجه روسیه این صحبت ها نشان داد که اهداف مشترک دو کشور بین تمام مناطقی که مورد نظر مشترک واشنگتن و مسکو هستند، مطابقت دارد. لاوروف تصریح کرد که دو رئیس جمهور قصد دارند که این ارتباط را ادامه دهند و در جزئیات امور به توافق برسند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود، کارشناسان برای انجام آن دسته از اقداماتی که به آن ها مربوط می شود، باید صبر کنند تا کابینه امور خارجه دولت جدید آمریکا تشکیل شود و سپس وارد عمل شوند. ادامه همکاری ها نشان خواهد داد که این علایق مشترک، که به آن اشاره کردم، چگونه باعث ایجاد اقدامات و تصمیمات دو جانبه در راستای حل مشکلات مشترک خواهد شد.

لاوروف در پایان گفت: ما قصد داریم به نتایج خوبی برسیم، اما رسیدن به این مهم نیازمند اقدامات عملی و کاربردی است.

شایان ذکر است که رووسای جمهور روسیه و آمریکا روز شنبه گفتگویی تلفنی داشتند که در آن پیرامون مسائلی چون اوضاع اوکراین و سوریه و اهمیت متحد شدن قدرت ها در مبارزه با تروریسم بین المللی گفتگو کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.