استان ها: مدتی است که موضوع تغییر مکان بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی لرستان کلید خورده است و قدیمی ترین و مجهزترین مرکز آموزشی درمانی خرم آباد که در مرکز این شهر قرار دارد حالا قرار است با تغییر کاربری به مرکز تجاری و مسکونی به منطقه کمالوند در ۵ کیلومتری خرم آباد منتقل شود.

بیمارستان «شهدای عشایر» خرم آباد در دو راهی رفتن و ماندن

به گزارش قدس آنلاین، بیمارستان جایگزین شهدای عشایر در منطقه کمالوند اکنون پیشرفت ۲۰ درصدی پیدا کرده است و تاکنون برای ساخت آن ۸ میلیارد تومان هزینه شده است و ۱۶۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

این در حالی است که معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان موضوع تغییر کاربری زمین این بیمارستان را تکذیب می کند.

علی خوارزم کیا معتقد است: طبیعتاً وقتی مالکیت یک زمین، فضا و بنایی را داریم طرح موضوع ۶۰ یا ۷۰ سال پیش که به چه نیتی بوده به لحاظ قانونی نافذ نیست. مالکیت دانشگاه روی زمین بیمارستان شهدای عشایر قطعی بوده و مالکیت اصلی آن به نام دانشگاه است.

وی می گوید: موضوع دوم بحث واگذاری یا ساخت‌وساز بوده که دانشگاه علوم پزشکی هیچ‌گونه برنامه‌ای مبنی بر واگذاری زمین دانشگاه برای موضوعات تجاری یا مسائل مرتبط ندارد.

وی با تأکید بر اینکه این زمین و بیمارستان املاک دولت بوده و تصمیم‌گیری در این خصوص تابع قوانین و شرایطی است تاکید می کند: این تصمیمات خارج از اختیارات دانشگاه بود و نیاز به اخذ مجوز مربوطه از وزارتخانه و هیئت دولت بوده و در این راستا هیچ‌گونه سوءاستفاده یا عدم مدیریت صحیح از منابع اتفاق نخواهد افتاد.

انتقال بیمارستان به ضرر مردم است

نماینده سابق مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد توسط نمایندگان دولت اظهار می کند: با این کار به بیمارستان عشایر نیز چوب حراج زدند و بهترین مرکز درمانی شهر را که موقعیت مناسبی برای خدمات به مردم دارد را از بین بردند.

دکتر اکبر فرید با تاکید بر این که ضرر چنین تصمیمی را مردم خرم‌آباد متحمل می‌شوند، می گوید: بیمارستان عشایر یک مرکز بسیار پیشرفته است که سال‌ها در مرکز شهر قرار دارد و حتی اگر شهروندی دچار ناراحتی یا بیماری می‌شد، می‌توانست به راحتی و به سرعت به آن‌جا مراجعه کند.

وی ادامه می دهد: اکنون چند نفر که هیچ اطلاعی از پیشنه این مرکز و نیز اهمیت وجود آن در مرکز شهر ندارند، به عنوان تصمیم‌گیرنده پیدا شده و چوب حراج به این مرکز زده و به آینده مردم خرم‌آباد فکر نمی‌کنند که آیا پیرزنی که در سبزه‌میدان پایش می‌لغزد، این توانایی را از لحاظ جسمانی و مالی دارد که برای درمان به کمالوند برود؟

این پزشک خرم آبادی تصریح می کند: تبدیل ساختمان استانداری به مرکز درمانی یا تغییر کاربری بیمارستان عشایر به بازارچه و مجتمع تجاری عوارض ناخوشایندی برای شهر خرم‌آباد در پی خواهد داشت.

نیت ما توسعه امور بهداشتی و درمانی بود

مالک بدوی این قطعه زمین ۵۰ هزار متری ابراز می کند: سال ۱۳۴۴، مسئولان وقت بهداری از ما خواستند تا جهت رفاه حال مردم خرم آباد و استان لرستان، با توجه به تخصیص اعتباری بالغ بر ۹ میلیون تومان جهت احداث بیمارستان در خرم آباد، یک قطعه زمین مرغوب خود را به بهداری حبه کنیم که در این راستا، من و برادرم تصمیم گرفتیم، ۵۰ هزار متر از اراضی منطقه «خلدبرین» را جهت این امر خداپسندانه به بهداری وقت واگذار کنیم.

محمدحسین والی زاده تصریح می کند: برخی مخالفت ما را، واگذاری زمین به سپاه پاسداران عنوان کرده و می‌کنند که لازم است در پاسخ عرض کنم اینجانب، با واگذاری زمین به سپاه پاسداران یا هر ارگان دولتی دیگری به شرط عدم تغییر کاربری مخالف نبوده و نیستم چرا که هدف از واگذاری زمین ۵۰ هزار متری، توسعه‌ی امور بهداشتی و درمانی استان لرستان بوده نه ساخت و توسعه‌ی برج‌های مسکونی و تجاری.

وی با طرح چند پرسش از مسئولان استان، می گوید: در حال حاضر، ارزش زمین بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد، چیزی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است، سوال من از تصمیم گیران امروز این است که چرا باید زمینی با این درجه از مرغوبیت که کاربری بهداشتی و درمانی دارد و دسترسی عموم مردم به آن بسیار سهل و آسان است را به برج و بارو تبدیل کنند؟! چرا وقتی زن و مرد و پیر و جوان بیمار یا حادثه دیده، در مدت زمان کوتاهی به این مرکز درمانی منتقل می شود، ما آن را به خارج شهر هدایت کنیم؟! چرا در زمین فعلی، یک بیمارستان تازه ساز احداث نمی‌شود تا عموم مردم از آن بهره‌مند شوند؟!

والیزاده معجزی خاطرنشان می کند: ای کاش در سال ۱۳۴۴، این قطعه زمین ۵۰ هزار متری را به جای واگذاری به بهداری، وقف می‌کردم، تا امروز شاهد مصائب آن کار خیر نباشم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.