وزیر کشور گفت: اقتصاد مقاومتی و تولید مهمترین مسئله‌ای است که ما باید بر آن تمرکز کنیم.

تمرکز در تولید مهمترین مسئله‌ کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در آیین افتتاحیه کارخانه  خودروسازی کارمانیا بم شهادت آتش‌نشانان حادثه پلاسکو را تسلیت و ایام‌الله دهه فجر را تبریک گفت و اظهار داشت: دهه فجر عید بزرگی برای ملت ماست و انقلاب اسلامی فصل و تغییر بزرگی در سرنوشت ملت ایران است.

وی افزود: ملتی اراده کردند همراه با امام‌شان ظلم و ستم را بربچینند و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را پاس بدارند و در عهد خودشان در 38 سال با تمام فراز و فرودها، دشمنی‌ها و توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی مقاومت و استقامت کردیم و الان به عنوان یک کشور مستقل و موفق هستیم.

رحمانی‌فضلی ابراز داشت: باید به نسل جوان بیاموزیم در حفاظت از انقلاب اسلامی کوشا باشند تا ثمرات انقلاب بیش از پیش برای مردم ایران و مسلمانان تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در مرور 37 سال انقلاب اسلامی، هر کدام از حوادثی که روی داد کافی بود تا یک نظام را ساقط کند، اما با وحدت، ایمان، اعتقاد و تبعیت از امام و رهبری توانستیم انقلاب اسلامی را تاکنون در مسیر خودش حفظ کنیم.

وزیر کشور گفت: ما انسان‌ها اگر توفیق پیدا کنیم، باید ردپاهایی از خودمان بگذاریم که موجب خیر، برکت و دعای مردم باشد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: ارگ جدید یادگار دلسوزان و عزیزانی است که با نیت خیر موجب بالندگی منطقه شده‌ و باید این اقدامات و حرکات را ارج بنهیم و این نوع حرکت‌ها را در سراسر کشور گسترش دهیم.

وی افزود: پنج سال است که هدف‌گذاری بزرگی از سوی رهبری با عنوان اقتصاد و اقتصاد مقاومتی انجام شده است، اقتصاد مقاومتی الگوی مناسبی است که همه باید تلاش کنیم تا محقق شود.

رحمانی‌فضلی بیان داشت: مقام معظم رهبری ویژگی‌های مردمی بودن، درون‌زا و برون گرا بودن، دانش بنیان و عدالت محور بودن را برای اقتصاد مقاومتی نام بردند، زیرا ما به عنوان یک حکومت دینی مدعی هستیم الگویی ارائه می‌دهیم که در کنار الگوی اداره دیگر کشورها می‌تواند موفق باشد.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت این الگو باید بدانیم در عمل چه می‌توانیم انجام دهیم، ابراز داشت: مقاومت ما در بحث سیاسی و در برابر ظلم حاصل شده است و دوستان و دشمنان ما به الگوی اقتصاد مقاومتی در مسائل اقتصادی و تولیدی چشم دارند.

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی مورد وفاق همه مسئولان کشور است و باید تلاش کنیم، اقتصاد مقاومتی را به جای مناسب برسانیم.

وزیر کشور گفت: در اوایل دولت یازدهم با وضعیت اقتصادی نامناسب مواجه بودیم و شاخص‌های رشد، تورم و سرمایه‌گذاری مناسبی نداشتیم.

وی ادامه داد: با لطف خدا و هماهنگی و همدلی مسئولان، هدایت‌های رهبری، مجلس پشتیبان و قوه قضاییه، مسیر را در سیاست خارجی به جایی بردیم که شر بزرگی را از سر کشور دور کردیم و تحریم‌های مرتبط با برجام را از شورای امنیت بیرون آوردیم و فشارهای سیاسی به شدت کم شد.

رحمانی‌فضلی بیان داشت: با وجود کاهش قیمت نفت، اما توانستیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر فضای سیاسی مناسبی که حاصل شد به جایی برسیم که تورم را یک رقمی کنیم و رشد اقتصادی قابل قبول داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مسیر اقتصاد ایران در مسیر کاملا روشن و مشخص قرار دارد و رهبری نیز هدف را اقتصاد مقاومتی گذاشته‌اند که این بسیار مهم است.

رحمانی‌فضلی گفت: موفقیت‌های ما در عرصه خارجی به معنای این نیست که دشمن دست از دشمنی برداشته و ما به آنها خوشبین باشیم، با توجه به دستور ترامپ برای مسلمانان و هفت کشور باید بدانیم اصل و اساس مقابله آنها بر روی برجام انرژی هسته‌ای تروریست و حقوق بشر نیست، آنها با ما روی اسلام مشکل دارند.

وی تاکید کرد: آنها با اسلامی که از استقلال و حریت دم می‌زند، مشکل دارند و برای اینکه بتوانیم خودمان را آماده کنیم باید در تمام ابعاد از جمله علم و دانش خود را تقویت کنیم.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه ما باید قدرت بازدارندگی در حوزه دفاعی داشته باشیم، ابراز داشت: ما به دنبال امنیت و صلح هستیم، اما دشمنان در منطقه فعال شده‌اند به خیال خامی که یک نفر در آمریکا روی کار آمده است که می‌توانند با ایران مبارزه کنند.

وی ادامه داد: انسجام و وحدت عامل موفقیت ما بوده و هر کس جدایی و شکاف را در دستور کار خود قرار دهد در مسیر رهبری و مردم نخواهد بود.

وزیر کشور تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و تولید مهمترین مسئله‌ای است که ما باید بر آن تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: روش، شیوه و سرعت کار در استان کرمان موجب خوشحالی برای همه ماست و همه باید از هر نوع پیشرفتی خوشحال شویم و برای سرعت بخشیدن به آن تلاش کنیم.

رحمانی‌فضلی گفت: برای اینکه بتوانیم سالانه یک میلیون و 300 هزار نیروی کار وارد بازار کار ایران کنیم باید سرعت بیشتری برای اجرای پروژه‌ها داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.