سفیر سوریه در مسکو گفت که مقامات دمشق پیش نویس قانون اساسی پیشنهادی روسیه را پذیرفته و محتوای آن را بررسی خواهد کرد.

دمشق قانون اساسی پیشنهادی روسیه را بررسی می‌کند

به گزارش "قدس آنلاین"؛ "ریاض حداد" سفیر سوریه در روسیه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دولت سوریه پیش نویس قانون اساسی که فدراسیون روسیه پیشنهاد کرده است را با دقت مطالعه نموده و رایزنیهای لازم را در این رابطه انجام خواهد داد.

این دیپلمات بلندپایه گفت: «ما بعنوان یک کشور این پیش نویس را از دوستان خود پذیرفته و محتوای آن را بررسی خواهیم نمود و مسلما حاضر هستیم به رایزنی در مورد آن نیز بپردازیم.»

به نوشته این خبرگزاری، پیش از این "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان ملاقات اخیر خود با نمایندگان مخالفان سوری، پیش نویس قانون اساسی که در مسکو تهیه و پیشنهادات سالهای اخیر مقامات دمشق و مخالفان در آن درنظر گرفته شده را به آنها ارائه داده است.

لاوروف در توضیح این اقدام مسکو یادآور شد که در این سند تلاش شده است تا نقاط مشترکی که در جریان مذاکرات سالهای گذشته هم نمایندگان دولت و هم مخالفان سوری مطرح کرده بودند، گنجانیده شود. به گفته وی، روسیه پیش نویس خود را به کسی تحمیل نمی کند، صحبت تنها بر سر ارائه یک نمونه است تا موضوع مذاکرات آینده در ژنو قرار بگیرد.

زمان ازسرگیری مذاکرات در ژنو

سفیر سوریه در مسکو همچنین اعلام کرد که دولت سوریه هنوز تاریخ دقیق ازسرگیری مذاکرات در ژنو را نمی داند. حداد گفت: «ما در آستانه موافقت کرده بودیم که این مذاکرات در تاریخ ۸ فوریثه انجام شود، ولی متاسفانه به دلیل اینکه جامعه بین الملل آمادگی برگزاری چنین مذاکراتی را ندارد، این نشست به زمان دیگری موکول شده است»

وی یادآور شد که "استفان دی میستورا" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در جریان مذاکرات در آستانه از آغاز مذاکرات بین سوریها در ۸ فوریه و سپس در اواخر این ماه استقبال کرده بود.

نتیجه مذاکرات در آستانه

علاوه بر این به گفته این دیپلمات بلندپایه، مقامات دمشق مذاکرات پیرامون سوریه در آستانه را موفقیت آمیز ارزیابی می کنند. ریاض حداد تاکید کرد: «مذاکرات آستانه موفقیت آمیز بود و همانطور که می دانید هیئت نمایندگی دولت سوریه در این مذاکرات شرکت نموده و بیانیه پایانی را نیز امضاء کرده است. البته ما امیدواریم که نتیجه توافقات صورت گرفته بین طرفین هرچه زودتر مشخص شوند.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.