بم- نماینده مردم شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج در مجلس با تاکید بر وجود ریزگردها در شرق استان کرمان گفت: این معضل متاسفانه جزئی از زندگی مردم شده و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و با وجود همه پیگیری‌ها تاکنون هیچ توجهی به آن نشده است.

ریزگردها در شرق کرمان مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله نیکزادی شامگاه دوشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی منطقه سه استان کرمان که شامل شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر است اظهار داشت: به لطف پرورگار و با همت مردم سخت‌کوش این منطقه بم پس از زلزله ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه در سرزمینی پای نهادید که قدمت دیرینه دارد گفت: مردم بم از ابتدا شهرنشین بودند و در اقیانوسی از ثروت زندگی می‌کردند که متاسفانه تا کنون بهره مناسبی از آن نبردند.

نماینده مردم شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بم یکی از مناطقی است که از آب خوب و مطمئنی برخوردار است که با سهل‌انگاری و کوتاهی مسئولان متاسفانه با بحران آب در آینده نزدیک روبه‌رو می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون نتوانستیم از آب سد نساء برای کشاورزی استفاده مناسبی داشته باشیم گفت: در مورد سد نساء کوتاهی‌های فراوانی شده و از طرفی نیز روش‌های آبیاری تحت فشار در بم هنوز اجرا نشده است.

نیکزادی با تاکید بر اینکه ما بیش از 200 هزار تن محصول خرما داریم گفت: متاسفانه نتوانستیم بازار فروش را به خوبی مدیریت کرده و به‌دلیل عدم وجود صنایع بسته‌بندی و فرآوری کافی در بم مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث گردشگری زیر ساخت‌های مناسب برای گردشگری، میراث فرهنگی و توسعه این صنعت نداریم.

نماینده مردم شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بم در مسیر کاروان‌های قاچاق قرار گرفته است گفت: این مسئله باعث شده که مردم ما از آسیب‌های آن بی‌بهره نباشند.

وی با اشاره به این که خوشبختانه بم از از نظر امنیتی وضعیت خوب و مناسبی دارد گفت: ما بعد از سیستان و بلوچستان نخستین سنگر حفاظت از امنیت کشور هستیم و نیاز به توجه بیشتری داریم.

نیکزادی با تاکید بر وجود ریزگردها و طوفان‌های شدید در شرق استان تصریح کرد: این معضل متاسفانه جزئی از زندگی مردم شده و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و با وجود همه پیگیری‌ها تاکنون هیچ توجهی به آن نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.