ابراهیم الدیلمی با بیان اینکه قطعا رسانه های منطقه باید یک گروه یا حزب یا اتحادی تشکیل دهند تا بتوانند تعریف درستی از اسلام ارائه نمایند، گفت: رسانه های سعودی با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش می کنند تا سیاست های آنها را در منطقه بسط و توسعه داده و با روش های کذب در تلاشند تا اسلام محمدی را وارونه جلوه دهند.

رسانه های سعودی می خواهند اسلام محمدی را وارونه جلوه دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ در حالی دقیقا 20 ماه از حمله زمینی و هوایی دژخیمان آل سعود به کشور یمن می گذرد که این رژیم به هیچ یک از خواسته های خود در این تجاوز آشکار دست نیافته و از سوی دیگر انقلابیون یمنی به رهبری جنبش انصارالله با ایفای نقش توامان در زمینه های سیاسی و نظامی، توفیقات قابل توجهی بدست آورده اند. در همین زمینه گفت و گویی با «ابراهیم الدیلمی» رئیس شبکه المسیره یمن داشته و به بررسی تحولات منطقه غرب آسیا و جنگ تحمیلی عربستان سعودی علیه یمن پرداختیم. «المسیره» رسانه رسمی انصارالله یمن است.

مشروح این گفتگو در زیر می آید:

، لطفا تحلیلی از آخرین وضعیت یمن ارائه بفرمائید؟

یمن که با تجاوز ائتلاف سعودی آمریکایی روبرو شده است تاکنون هزاران کشته و مجروح داشته و دشمنان ویرانی ها و آسیب های زیادی به مدارس، مساجد، بیمارستان ها، بازار و زیر ساخت های کشور یمن وارده کرده اند. از سویی دیگر سکوت جامعه جهانی در برابر تجاوز سعودی ها به یمن باعث شده تا آنگونه که باید رنج و مشقات این تجاوزها در سازمان های جهانی و بین المللی منعکس نشود و شورای امنیت واکنشی به این تجاوزها نشان ندهد.

اما یمنی ها با امکانات محدود در برابر این تجاوزها سکوت نکرده و همچنان به ادامه مقاومت خود تاکید می ورزد.

مردم ما در برابر زورگویی ها و تجاوزات سعودی ها و ائتلاف همراهش ایستاده اند و در مقابل این ظلم و ستم سر فرود نمی آورند. در حال حاضر فرهنگ جهاد و شهادت سر لوحه مردم یمن شده و مقاومت را محور کار خود قرار دادیم و با فرهنگ شهادت در برابر زورگویی های سعودی ها ایستاده ایم و با صدای واحد می گوییم «هیهات من الذله».

در همین زمینه برگزاری اجلاس و نشست های بین المللی می تواند با معرفی بهتر محور مقاومت راهکارهای لازم را برای مقابله با تجاوزات آشکار دشمنان اسلام که به عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و یمن صورت گرفته، ارائه دهد و جامعه جهانی را متوجه تحریم های غذایی و دارویی که بر این کشورها وارد شده، نماید.

 دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه سخن گفت؛ شما به عنوان یک فعال رسانه ای غرب آسیا چه تحلیلی نسبت به واقعیت این گونه موضعگیری ها از سوی آمریکا دارید؟

ایالات متحده آمریکا بارها دشمنی خودش را با اسلام نشان داده است و می توان گفت دشمن استراتژیکی مسلمانان و مخالف آزادی و وحدت دنیای اسلام است.

نباید فراموش کرد از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ نام برده شده و دشمن همه آزادیخواهان به خصوص محور مقاومت در منطقه است.

حال که دونالد ترامپ عنوان کند من مخالف داعش یا حامی ماندن اسد هستم نباید زیاد خوش بین بود، آنها همیشه از اینگونه سخنان بر زبان می آورند، اما نه تنها خیر و صلاح ما را نمی خواهند بلکه عناد و دشمنی خودشان را همیشه بیشتر می کنند.

آنچه آمریکایی ها می گویند انجام نمی دهند و نباید به سخنان تبلیغاتی ترامپ استدلال کرد چرا که شاهد حمایت های آمریکا از داعش بودیم و حتی بارها بشار اسد را در سوریه تهدید کردند.

اما این مجاهدت رزمندگان محور مقاومت از سوریه، حزب الله لبنان، افغانستان، عراق و ...  در برابر گروه های تروریستی و تکفیری داعش است که هر روز جایگاه محور مقاومت را پررنگ تر و مستحکم تر می کنند.

دیدگاه ترامپ در خصوص مبارزه با گروه تروریستی داعش می تواند دیدگاه جدید آمریکایی ها در صحنه سیاست باشد که وی در رقابت های انتخاباتی عنوان کرده است.

به عنوان مدیر شبکه المسیره یمن در خصوص فعالیت رسانه های منطقه در انعکاس اخبار تحولات چه نظری دارید؟

قطعا رسانه های منطقه باید یک گروه یا حزب یا اتحادی تشکیل دهند تا بتوانند تعریف درستی از اسلام ارائه دهند متاسفانه رسانه های سعودی و غربی تصویر درستی از اسلام نشان نمی دهند، رسانه های سعودی با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش می کنند تا سیاست های آنها را در منطقه بسط و توسعه دهند، سعودی ها حقایق را کتمان می کنند و با روش های کذب در تلاشند تا اسلام محمدی را وارونه جلوه دهند.

آنها با جنگ نظامی و رسانه ای و تبلیغاتی خودشان نشان می دهند که مسیر صهیونیست ها و آمریکایی ها را می پیمایند و محور مقاومت و آزادیخواهی در منطقه را نشانه گرفته اند.

انتهای پیام

روح الله فرقانی فدافن

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.