نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم بازارچه مرزی یزدان به طور کامل تعطیل شد، گفت: برای پایداری جمعیت در مرز باید دولت به بازگشایی مرز یزدان که منبع ارتزاق برخی از مرزنشینان این شهرستان بوده توجه جدی کند.

دولت به بازگشایی مرز یزدان توجه جدی کند

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد فلاحتی با بیان اینکه در شهرستان‌های زیرکوه و قاین دو محصول عمده کشاورزی شامل زرشک و زعفران تولید می‌شود که نه تنها در کشور بلکه در دنیا نیز منحصر به فرد است، تصریح کرد: برای توسعه این بخش نیاز به برنامه کاری وجود دارد و با توجه به کمبود آب و خشکسالی‌های متوالی در استان باید دولت بسته‌های حمایتی جدی برای فعالان این بخش داشته باشد.

وی گفت: در شهرستان‌های زیرکوه و قاین رفع برخی از مسائل برای رسیدن به عدالت متوازن ضرورت دارد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به صنعت معدن در این دو شهرستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه تاکنون در این بخش اقدام عمده‌ای انجام نشده و با توجه به وجود معدن غنی در زیرکوه و قاین این بخش می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و در توسعه پایدار این شهرستان‌ها موثر باشد که برنامه قابل توجهی در این بخش وجود نداشته و بدون حضور سرمایه‌گذار توسعه این بخش مقدور نیست.

فلاحتی مشکل کمبود آب را از دیگر مشکلات خراسان جنوبی و شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود دانست و گفت: هدررفت آب در شبکه‌های آب و منابع آب سطحی در زیرکوه و قاین بسیار زیاد بوده و باید برای مدیریت منابع آبی برنامه‌ریزی جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بحث مرز از بحث‌های بسیار مهم است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد، اضافه کرد: بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم بازارچه مرزی یزدان به طور کامل تعطیل شد و هر چند تاکنون مصاحبه‌ها و جلساتی در زمینه بازگشایی این بازارچه انجام شده و به صورت تشریفاتی بوده و در حال حاضر کسی به دنبال پیگیری این مشکل نیست.

نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای پایداری جمعیت در مرز باید دولت به بازگشایی مرز یزدان که منبع ارتزاق برخی از مرزنشینان این شهرستان بوده توجه جدی کند.

فلاحتی خاطرنشان کرد: بحث انتقال آب به استان، موضوع راه‌آهن و دو بانده شدن برخی از محورهای مواصلاتی استان از جمله موضوعاتی است که توسط نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سفر دوم هیأت دولت به خراسان جنوبی پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.