ایران توانست برای اولین بار یک نماینده در مجامع جهانی گردشگری داشته باشد و به این ترتیب محسن حاجی سعید امروز عضو فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری شد.

ایران عضو فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری شد

به گزارش «قدس آنلاین»،  در حاشیه برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری ۲۰۱۷ که از روز ۶ بهمن ماه آغاز شده و ۳۲۰ راهنمای گردشگری در ایران حضور دارند،   پیش از ظهر روز امروز ۱۲ بهمن ماه انتخابات هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در تهران با حضور مدیران فدراسیون برگزار شد.

انتخابات ریاست فدراسیون، اعضای هیات مدیره و خزانه داری فدراسیون در سه بخش مستقل انجام و برای آن رای گیری شد. برای انتخاب ریاست فدراسیون، رقابت بین خانم استر بانیکه از کشور آمریکا، روبی روی از کانادا و خانم آلوشکا ریچه از آفریقای جنوبی بود و برای انتخاب نهایی دو بار رای گیری انجام شد چرا که رقابت بین دو نامزد یعنی خانم روبی روی و خانم آلوشکا بیشتر بود به همین دلیل این انتخابات به دور بعد کشیده شد و در نهایت خانم آلوشکا ریچه به عنوان رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری معرفی شد.

برای بخش خزانه داری فدراسیون نیز آقای دیویتسون از کشور آمریکا انتخاب شد. برای انتخاب اعضای هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری نیز رقابت بین کشورهای مختلف بود که در نهایت خانم ماری کمپ کلارک از اسکاتلند به عنوان نائب رئیس با ۳۲ رای انتخاب شد و آقای استیو مکوالی از استرالیا با ۲۹ رای، محسن حاجی سعید از ایران با ۲۸ رای، استر بانیکه از آمریکا با ۲۷ رای و خانم روبی روی از کانادا با ۲۲ رای به عنوان اعضای هیات مدیره معرفی شدند.

با انتخاب محسن حاجی سعید که از راهنمایان گردشگری استان یزد و دبیر شورای سیاست گذاری کنواسیون ۲۰۱۷ ایران است، برای اولین بار  از ایران یک نماینده در مجامع جهانی گردشگری و فدراسیون راهنمایان گردشگری حضور پیدا می کند. نمایندگی ایران در هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری تا سال ۲۰۱۹ ادامه دارد. نکته قابل تامل اینجاست که ۲۷ کشور از ۳۲ کشور حاضر در این جلسه به نماینده ایران رای مثبت دادند و از این به بعد اعضای هیات مدیره می بایست به عنوان فردی بی طرف در فدراسیون فعالیت کنند.

امروز همچنین در رقابتی که بین کشورهای تایلند، آمریکا و گرجستان برای میزبانی نشست بعدی کنوانسیون راهنمایان در سال ۲۰۱۹ برگزار شد؛ گرجستان توانست میزبانی را به دست آورد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.