یزد- غیاثی‌ندوشن گفت: برنامه‌های هفته قرآن و عترت در ۲۸ رشته رقابتی، فرهنگی و هنری با موضوع قرآنی برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان یزد در ۲۸ رشته برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اجرای برنامه‌های هفته قرآن و عترت یزد صرفا توسط ارشاد صورت نمی‌گیرد و به نوعی تمام دستگاه‌های فرهنگی استان این برنامه ها را اجرا می کنند.

علی غیاثی ندوشن  گفت: برنامه های هفته قرآن و عترت در هر استان به فراخور ویژگی‌ها و توانمندی‌های استان‌ها برگزار می‌شود و در استان یزد در ۱۱ شهرستان این برنامه ها اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه ها در ۲۸ رشته رقابتی، فرهنگی و هنری با موضوع قرآنی برگزار می‌شود وهر شهرستان با توجه به توانمندی‌های هنرمندان شهرستانی، برگزارکننده یکی از رویدادهای فرهنگی یا هنری است.

 غیاثی ندوشن گفت: طراحی پوستر و گرافیک در اردکان، عکاسی در تفت، سرود، آواها و نغمات آسمانی در مروست، خوشنویسی در مهریز، فیلم کوتاه در اشکذر، تعزیه در میبد، شعر در ابرکوه،  تدریس مکتب‌خانه‌ای در زارچ، نقاشی خط در یزد و ... برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاهی در این زمینه ازروز شنبه ۱۶ بهمن در مهدیه یزد واقع در بلوار امام جعفر صادق(ع) افتتاح می‌شود و در آن کتاب‌ها، منابع علوم قرآن و عترت و توانمندی‌های موسسات قرآنی به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در سال‌های گذشته جشنواره فیلم فجر به صورت کشوری و متمرکز در تهران برگزار میشد وامسال فیلم های این جشنواره  در استان‌ها هم اجرا می شود.

غیاثی‌ندوشن افزود: امسال ۱۶ فیلم برگزیده این جشنواره در مراکز تمام استان‌ها اکران شده و در استان یزد هم از ۱۴ تا ۲۱ بهمن در محل سینما تک، تعداد ۱۶ فیلم جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.