خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: اتریشی ها افزون بر ۵۵۰ هزار امضاء علیه توافقنامه جامع تجاری و اقتصادی (ستا) جمع آوری کردند.

اتریشی ها ۵۵۰ هزار امضاء علیه پیمان «ستا» جمع آوری کردند

به گزارش "قدس آنلاین"، تاکنون این طومار توسط ۵۶۲ هزار و ۵۲۲ نفر یعنی ۸.۹ درصد رای دهندگان اتریشی امضاء شده است و بر اساس قانون این کشور، پارلمان باید آن را بررسی کند.
براساس این گزارش، توافقنامه جامع تجاری و اقتصادی بین اتحادیه اروپا و کانادا (CETA)، توسط پارلمان اروپا در تاریخ ۱۵ فوریه در استراسبورگ بررسی می شود.
سپس این توافقنامه باید توسط تمام پارلمان های ملی و منطقه ای اتحادیه اروپا تصویب شود تا به تصویب نهایی برسد.
توافقنامه جامع تجاری و اقتصادی یا ستا(Comprehensive Economic and Trade Agreement) یک پیمان تجارت آزاد بین کانادا و اتحادیه اروپا است که به آن ها اجازه می‌دهد با حداقل ممیزی های قانونی به بازارهای یکدیگر دسترسی پیدا کنند.
صدراعظم اتریش پیشتر با اشاره به هرج و مرج ایجاد شده در مذاکرات امضای توافقنامه ستا خواستار اصلاحات اساسی در اتحادیه اروپا شده بود.
همزمان با امضای این تواقفنامه دهها نفر در مقابل محل دفتر اتحادیه اروپا تجمع کرده و مدعی شدند که تواقفنامه در نهایت آسیب های جدی به وضعیت معیشت آنان وارد می کند.
این توافق نامه را جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و مقام های ارشد اتحادیه اروپا ۳۰ اکتبر ۲۰۱۶ در بروکسل امضا کردند.
طرفداران این پیمان تجارت آزاد به این باورند که مناسبات تجاری میان اتحادیه اروپا و کانادا یک پنجم افزایش خواهد یافت. از جمله قرار است تعرفه گمرکی از ۹۹ درصد اموال تجارتی برداشته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.