ایلام- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: امسال از مزارع شهرستان ایلام ۶۱ هزار تن ذرت دانه ای و سیلویی برداشت شده که نسبت به سال قبل رشدی ۹۰ درصدی داشته است.

امسال از مزارع ایلام ۶۱هزار تن ذرت براشت شده است/ افزایش ۹۰ درصدی برداشت ذرت در ایلام

به گزارش قدس آنلاین، حشمت زرین جوب اظهار داشت: از این مقدار، ۳۰ هزار تن متعلق به برداشت ذرت دانه ای از چهار هزار و ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت ذرت دانه ای در هر هکتارهفت هزار و ۱۰۰ کیلو است که برای مصارف مرغداری ها و طیور استفاده می شود، افزود: همچنین از ۶۹۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام ۳۱ هزار تن ذرت سیلویی (ذرت همراه با برگ و ساقه) برای استفاده گاوداری ها برداشت شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه ارزش ریالی این نوع ذرت ۳۳ میلیارد ریال است، بیان داشت: در هرهکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام ۴۵ تن از این نوع ذرت تولید می شود که توسط گاوداران و واحدهای پرورش دام خریداری می شود.

حشمت زرین جوب یادآور شد: امسال از مزارع شهرستان ایلام ۶۱ هزار تن ذرت دانه ای و سیلویی برداشت شده که نسبت به  سال قبل رشدی ۹۰ درصدی داشته است.

وی خاطر نشان ساخت: ذرت دانه ای برداشت شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام و با مباشرت اداره کل تعاون روستایی و تعاونی های بخش خصوصی خریداری شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه ذرت خریداری شده توسط سازمان بورس کشور به فروش می رسد و هزینه آن به حساب کشاورزان واریز می شود، تصریح کرد: تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مابقی آن نیز در سریعترین زمان ممکن به حساب آنها واریز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.