احکام دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان و مهاجران به آمریکا، مانع خروج چینی ها از این کشور شده است.

ممنوعیت‌های ترامپ مانع خروج چینی‌ها از آمریکا شد

به گزارش "قدس آنلاین"، بررسی ها نشان می دهد که شمار زیادی از شهروندان چینی بخصوص قشر دانشجویان این کشور در آمریکا نگران این شرایط هستند.

آنان می گویند که اگرچه ممنوعیت ها مربوط به اتباع چین نمی شود اما بسیاری از وکلا به آنها توصیه کرده اند که در حال حاضر از آمریکا خارج نشوند.
«آنا جو» از جمله دانشجویان فارغ التحصیل چینی که در نیویورک کار می کند، می گوید: وکیلش به او گفته است که به هیچوجه صلاح نیست از کشور خارج شود زیرا ضمانتی برای بازگشت وجود ندارد.
وی می افزاید که وکیلش تاکید کرده است که اگر از آمریکا خارج شود احتمال می رود از بازگشت دوباره او به آمریکا جلوگیری گردد.
روزنامه چاینا دیلی چین روز چهارشنبه از قول «جو» آورده است: به هیچ وجه معلوم نیست که احکام افراط گرایانه ترامپ چرا باید تا این اندازه زندگی مردم و شهروندان کشورهای مختلف را تحت تاثیرات منفی قرار دهد.
نشریه خاطر نشان می کند که دانشجویان چینی به شدت از این وضعیت نگران هستند و مساله ورود و خروج و صدور روادید برای آمریکا یکی از اصلی ترین مباحث آنها در وبلاگ ها، تارنماها و نرم افزارهای تلفن همراه است.
شمار دیگری از دانشجویان چینی به چاینا دیلی گفته اند که در حال حاضر مساله تحصیل و یافتن شغل در آمریکا برایشان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.
دانشجویان چینی می گویند: ظاهرا کنگره آمریکا هم در حال اصلاح قوانینی در باره صدور روادید است و این می تواند نگرانی ها را بیشتر کند.
برخی از این دانشجویان می گویند که به نظر می رسد با شرایط دشواری که ترامپ ایجاد کرده بهتر است آنها آمریکا را ترک کنند چرا که فرصت های شغلی زیادی در کشورشان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.