گناباد-پیش از ظهر امروز از تابلو یادبود ثبت جهانی قنات قصبه واقامتگاه بوم گردی گناباد با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور درگناباد رونمایی شد .

تابلو یادبود قنات قصبه گناباد رونمایی شد

به گزارش خبرنگارقدس انلاین ظهر امروز مسئولان بعد اادای احترام به ساحت شهدای گمنام وعلامه بهلول گنابادی به سمت قنات قصبه گناباد عزیمت کرده و ازیادبود ثبت جهانی قنات قصبه گناباد رونمایی و در ادامه از روستای تاریخی ریاب بازدید و اولین اقامت گاه بوم گردی شهرستان را افتتاح کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در این مراسم گفت: پس از ثبت جهانی قنات قصبه گناباد باید مراقبت و حفاظت از این اثر جهانی به‌عنوان یک اصل موردتوجه قرار گیرد و علاوه بر حفاظت از قنات باید از این بستر به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری استفاده شود البته ایجاد ظرفیت گردشگری برای قنات قصبه گناباد زمان‌بر است. .

زهرا احمدی پور درگفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اولین اقدام بعد از ثبت جهانی قنات قصبه گناباد استفاده از این قنات برای جذب گردشگران می‌باشد لذا باید زیرساخت‌های گردشگری در اطراف قنات ایجاد شود تا قنات قصبه به مقصدی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: وقتی یک اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی می‌شود باید از این اثر حفاظت و حراست شود و در همین راستا مراقبت از قنات قصبه بر عهده سازمان میراث فرهنگی، نهادهای محلی و مردم گناباد می‌باشد.

احمدی پور بابیان اینکه انجام هرگونه فعالیت بعد از ثبت یک اثر تاریخی بر اساس ضوابط خاصی صورت می‌گیرد، افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی نقش مهمی در تحول صنعت گردشگری کشور دارد چراکه این‌گونه اقامتگاه‌ها با رعایت شرایط زیست‌محیطی، سبب فعال شدن اقتصاد مقاومتی خانواده، محل و اشتغال جوانان می‌شود.

احمدی پور افزود: در این راستا ۷ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان خراسان رضوی تعریف‌شده است و تاکنون ۳ اقامتگاه به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.