بیرجند- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی ازوجود ۸۰ مرکز درمانی برای مدیریت افرادی که‌ درگیر پدیده شوم اعتیاد در استان هستند خبر داد و گفت: در این مراکز ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تحت درمان هستند.

۱۰هزار نفر درمراکز ترک اعتیاد استان خراسان جنوبی درمان می شوند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند،علی زندی در مراسم  امحای بیش از ۴ تن مواد مخدر غیردارویی که  صبح جمعه با حضور امام جمعه بیرجند،استاندارخراسان جنوبی ومسئولان نظامی وانتظامی ومردم در محل بند دره شهرستان بیرجند برگزارشد اظهار داشت:امروز غیور مردان مرزبانی ما با ایثار و از خودگذشتگی مرزهای استان را پاک‌سازی می‌کنند و امنیت کافی را برای ما به ارمغان می‌آورند.

زندی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۴ هزار و ۳۵۸ سوادگر مرگ در استان دستگیر شدند بیان کرد: این افراد به مراجع قضایی و دستگاههای ذیصلاح ارجاع شدند.

وی با بیان اینکه در بحث مقابله با تدابیر انجام شده تمام پاتوق‌هایی که‌ برای مصرف مواد مخدر در استان وجود دارد را ناامن می‌کنیم افزود: در این راستا در مرکز استان دو پاتوق که از مهم‌ترین مراکز خرده فروشی و تجمع معتادان بوده است مدیریت و تخریب شدند و اقدامات قانونی انجام و پس از تشکیل سند مالکیت نسبت به فروش آن اقدام خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی  گفت: اگر در یک مکانی که‌ به دلایل مختلف رها شده است مدیریت صحیح نشود آن ملک به مأمنی برای ایجاد آسیبهای اجتماعی تبدیل خواهد شد

وی یادآور شد: در این راستا مالکان باید نسبت به املاک خود سرکشی داشته باشند و ملک های خود را رها شده نگذارند تا شاهد کوچکترین آسیبی در این حوزه نباشیم.

زندی از واگذاری دستگاه‌های جدید کشف مواد به مرزبانی استان، نیروی انتظامی و گمرکات استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های مقابلهای استان برای ایجاد امنیت و سلامت لازم شبانه روز تلاش می‌کنند بنابراین اعتقاد ما این است که‌ اگر امنیت کافی نباشد سلامتی نیست و به خطر می‌افتد.

وی از کشف ۲۷ تن و ۳۸۸ کیلوگرم انواع موادمخدر در ۱۰ ماهه امسال در استان خبر داد و افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه ۲۶ درصد رشد کشفیات را داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی یادآور شد: در خراسان جنوبی مرکز درمانی که خلاف قانون کار کند وجود ندارد.

زندی از وجود ۸۰ مرکز درمانی برای مدیریت افرادی که‌ درگیر پدیده شوم اعتیاد در استان هستند خبر داد و گفت: در این مراکز ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تحت درمان هستند.

وی از شناسایی ۱۹ هزار معتاد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۶ هزار نفر مرد و ۳ هزار نفر زن هستند و همچنین در حوزه کودکان معتاد نیز ۱۳ تخت در مرکز استان کار درمان کودکان و دانش آموزان معتاد را انجام می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.