مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره «نامه به یک شهید» طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران، برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برگزیدگان ۲۲ اسفند ۹۵ معرفی می‌شوند.

برگزاری جشنواره «نامه به یک شهید» ویژه دانش‌آموزان/ برگزیدگان ۲۲ اسفند ۹۵ معرفی می‌شوند

به گزارش «قدس آنلاین»،  مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورشاظهار داشت: در دهه‌ مبارک فجر در مدارس برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان  و خانواده‌های آنان به صورت خودجوش برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.  

وی با بیان اینکه نقش مدیران و مربیان پرورشی، هدایت‌گر است، گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف مانند نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات هنری، اختصاص زنگ انشاء با موضوع مرتبط با دهه فجر و برگزاری جلسات نقد، از جمله برنامه‌هایی است که در مدارس اجرا می‌شود.  

علی‌اکبرزاده از اجرای نمایش‌های مختلف در مدارس خبر داد و افزود: نمایشنامه‌هایی را تحت عنوان سروش یک، دو و سه در طول دو سال گذشته به مدارس ارسال شد که دانش‌آموزان با همکاری مربی مدرسه، نمایش‌هایی را آماده کرده و در مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان علاوه بر فعالیت‌های درون مدرسه، در فعالیت‌های بیرون مدرسه هم حضور دارند، ادامه داد: دانش‌آموزان در غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و راهپیمایی ۲۲ بهمن در کنار خانواده‌شان حضور دارند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برنامه ویژه‌ای بر دهه‌فجر برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: جشنواره «نامه به یک شهید» طی تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این جشنواره، تمام دانش‌آموزان می‌توانند شرکت کنند و در ۲۲ اسفند که روز «بزرگداشت شهدا» است، اسامی دانش‌آموزان برتر اعلام خواهد شد.

علی‌اکبرزاده گفت: محورهای این جشنواره شامل «اخلاق و سبک زندگی شهدا»، «انگیزه شهدا جهت دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و کشور»، «انتظار شهدا از دانش‌آموزان و، «وظایف دانش‌آموزان در قبال خانواده شهدا» است؛ ضمن اینکه دانش‌آموزان می‌توانند هر موضوع دیگری که در قالب دلنوشته دوست دارند با شهدا در میان بگذارند، بنویسند.

به گزارش فارس،  ثبت نام و شرکت در جشنواره صرفاً به صورت اینترنتی از طریق لینک مندرج در سایت www.isaar.ir انجام  می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۲۲ بهمن ماه امسال است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.