متخصص طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی گفت: نزدیک به ۴ سال است که عضو شبکه(بیمارستان‌های ارتقادهنده سلامت سازمان بهداشت جهانی) هستیم و تعهد داده‌ایم که برای بیماران، کارکنان بیمارستان، افراد جامعه و محیط فیزیکی بیمارستان، ارتقادهنده سلامت براساس ۱۸ استراتژی باشیم.

غربالگری «کارکنان بیمارستان» در طرح ارتقادهنده سلامت

به گزارش «قدس آنلاین»،  اکبر نیک‌پژوه متخصص طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی گفت: با اجرای طرح شبکه بیمارستان‌های ارتقادهنده سلامت ایران،  کتابچه و مجله‌هایی راجع‌به مشکلات بیمار و نحوه مصرف دارو و به طور کلی سبک زندگی در اختیار بیمار قرار گرفته و به بسیاری از سؤالات پاسخ داده می‌شود؛ بیمارستان باید ارتقادهنده سلامت باشد و با بیمار تعامل داشته باشد زیرا سلامت با آگاهی بیمار عجین شده است.

نیک‌پژوه بیان داشت: نزدیک به ۴ سال است که عضو این شبکه(شبکه بیمارستان‌های ارتقادهنده سلامت سازمان بهداشت جهانی)  هستیم و تعهد داده‌ایم که برای بیماران، کارکنان بیمارستان، افراد جامعه و محیط فیزیکی بیمارستان،  ارتقادهنده سلامت براساس ۱۸ استراتژی باشیم. این استراتژی‌ها در کتاب استراتژیک بیمارستان وارد شده است.

وی افزود: مثلا داروی وارفارین که یک داروی ضد انعقادی خون است معمولا برای افرادی که تعویض دریچه قلب انجام داده‌اند تجویز می‌شود تا خون در بدن آن‌ها لخته نشود زیرا اگر لختی خون اتفاق افتاد هم دریچه قلب مشکل پیدا می‌کند و هم امکان دارد لخته وارد جریان خون شده و در رگ‌های مغز انسداد ایجاد کرده و سبب سکته مغزی شود. به همین دلیل است که بیمار باید نسبت به میزان مصرف این دارو آگاهی داشته باشد و بداند چه مقدار از آن را مصرف کند.

وی افزود: همچنین این بیمار (بیماری که تعویض دریچه قلب انجام داده است) باید آزمایش PTINR را به صورت دائم انجام دهد و پزشک متخصص بعد از بررسی آزمایش، داروها را کم و زیاد کرده و در صورت لزوم دوباره آزمایش را تکرار می‌کند.

متخصص طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی گفت:‌ این‌گونه بیماران، باید ملاحظات را در تغذیه و کارهای پزشکی خود داشته باشند، به همین دلیل لازم است که به صورت دائم با کارشناس تغذیه و سایر پزشکان در ارتباط باشد.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.