اصفهان-رئیس پلیس فتای استان اصفهان با هشدار در خصوص کلاهبرداری های پیامکی گفت: شهروندان باید بدانند که برای دریافت جایزه و یا وجه نیازی به ارسال اطلاعات بانکی نیست.

مراقب کلاهبرداری های پیامکی باشید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود:اخیراً مشاهده شده است کلاهبرداران پیامک های جعلی با مضامینی مانند "مشترک گرامی شما برنده جایزه قرعه کشی شده‌اید" را ارسال کرده  و از دریافت کنندگان پیامک می خواهند که برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت مورد نظر مراجعه نمایند.

وی افزود: یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده، و مبالغ بسیاری از شهروندان از این طریق کلاهبرداری می شود ارسال پیامک‌هایی جعلی  است که با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده طراحی می‌گردد و در غالب طرح‌های مختلف که همگی با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی و در ایام و مناسبت‌های خاص به صورت انبوه برای هموطنان ارسال می‌شود.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از مراجعه کاربر به سایت مورد نظر، در صفحه نخست آن سایت درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک‌های معتبر مشاهده می‌گردد که طبق گفته سایت برای دریافت جایزه خود باید اطلاعات خواسته شده را پر نمایند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاعات خواسته شده شامل شماره حساب، رمز دوم، کدcvv۲، تاریخ انقضاء و ... است و در صورتی که کاربر این اطلاعات را وارد نماید حساب وی در مدت زمان کوتاهی توسط کلاهبرداران خالی می‌شود.

سرهنگ مرتضوی گفت: پلیس فتا به شهروندان توصیه می کند  تا با حفظ هوشیاری و رعایت هشدارهای ارائه شده، در صورت دریافت پیامک‌هایی از این دست به آنها پاسخ ندهند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان این نکته خیلی مهم را هم  هرگز نباید  فراموش کنند که برای دریافت جایزه، نیازی به ارسال اطلاعات بانکی به غیر از شماره کارت نیست و در صورت برخورد با چنین پیامک هایی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند تا پیگیری ها برای برخورد با این گونه کلاهبرداران صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.