اهواز_ پالایشگاه آبادان، بزرگترین سرمایه‌گذاری دوران برجام را برای اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت نصیب خود کرد.

جذب ۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای توسعه پالایشگاه آبادان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، قرارداد اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شرکت چینی ساینوپک اینترنشنال پترولیوم  «SINOPEC » با همکاری شرکت طراحی و ساختمان نفت «ODCC » ایران به زودی امضا خواهد شد.

پالایشگاه آبادان در حال حاضر با ظرفیت پالایش۴۰۰ هزار بشکه در روز مشغول بکار است، که ۲۵۰ هزار بشکه از ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه در سه واحد تقطیر با قدمت بیش از ۷۰ سال پالایش می‌شود.

طرح تثبیت ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه آبادان شامل واحد تقطیر۲۱۰ هزار بشکه‌ای در روز است که جایگزین واحدهای تقطیر قدیمی خواهد شد و ظرفیت کل پالایش بعد از احداث این واحد به میزان ۳۶۰ هزار بشکه در روز تثبیت خواهد شد.

همچنین، تمامی محصولات حاصل از پالایش۳۶۰ هزار بشکه در واحدهای تصفیه هیدروژنی تصفیه می‌شوند و کیفیت محصولات پالایشگاه به یورو ۵ ارتقا می یابد.

براساس این گزارش، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی محصولات با حذف گوگرد مطابق با استاندارد یورو، سودآوری پالایشگاه با تبدیل نفت‌کوره به نفت‌گاز و بنزین با استفاده از تکنولوژی هیدروکراکر  و کاهش تولید نفت کوره  از جمله دستاوردهای اجرای این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.