وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: ۶۰۰ رشته که در ۱۰ سال گذشته ایجاد شده، بازنگری شده‌اند و امسال نیز رشته‌هایی که بیش از ۵ سال از ایجاد آن گذشته است، بازنگری می‌شوند.

بازنگری رشته‌های با بیش از ۵ سال عمر/ ۶۰۰ رشته با بیش از ده سال عمر بازنگری شدند

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش افتتاح ۷۲ طرح دانشگاه پیام نور تصریح کرد: دانشگاه‌های ما در حوزه تربیت نیروی انسانی بعد از انقلاب به توفیقاتی بسیار خوبی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب دانشجویان تحصیلات تکمیلی کم بودند و بسیاری از رشته‌های تحصیلی وجود نداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: به برکت توجه نظام جمهوری اسلامی، مراکز آموزش و عالی بسیار رشد کرده‌اند و عدالت آموزشی در همه‌جای کشور پیاده شده است، مهارت‌های کاربردی و آموزشی چه در داخل و چه خارج کشور در مقاطع تحصیلی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در دو سال گذشته در برنامه‌ریزی‌ها، رشته‌های تکراری نداشتیم، آنچه مصوب شده، بین‌رشته‌ای بوده است که ۶۰۰ رشته که در ۱۰ سال گذشته ایجاد شده، بازنگری شده‌اند و امسال نیز رشته‌هایی که بیش از ۵ سال از ایجاد آن گذشته است، بازنگری می‌شوند.

فرهادی با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور همان مسیر نیمه‌حضوری و از راه دور را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: ما امروز رتبه اول منطقه و شانزدهم دنیا را در تولید علم داریم. ۱.۸ از سهم تولید علم در کل دنیا در اختیار ما است، سهم ما از استناد مقالات ۲.۲ و در نوآوری به رتبه ۷۸ رسیده‌ایم، اینها دستاورد است.

وی ادامه داد: سمت و سوی آموزش عالی به این سمت است که تحول علمی داشته باشیم و اینها را هم گسترش دهیم، همکاری‌های علمی، بین‌المللی، دیپلماسی علمی ـ پژوهشی و جذب دانشجو را پیگیری می‌کنیم.

وزیر علوم، ‌ تحقیقات و فناوری اظهار داشت: به دنبال روش‌های آموزشی ـ پژوهشی می‌رویم تا دانشگاه‌ها هم کمک دولت باشند و هم روی پای خود بایستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.