مشهد- مدیر باغ پرندگان مشهد که به دلیل سنگینی برف بر بام محل نگهداری پرندگان با ریزش بخشی از باغ مواجه شده است ضمن اظهار مطلب فوق از نبود حمایت مسؤولان شهری گلایه دارد.

خسارت ۵۰۰ میلیونی باغ پرندگان مشهد/کمک به بخش خصوصی شعار است

یوسف دینکو در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد:  خسارت ۵۰۰ میلیونی باغ پرندگان حتی حمایت یک ارگان را به همراه نداشت.

وی افزود: وقتی با برف سنگین ۱۳ بهمن مواجه شدیم این احتمال می‌رفت که بخشی از باغ پرندگان آسیب ببیند و سرانجام هم ستون اول از سمت لانه عقاب‌ها فرو ریخت .

او اظهار داشت: تمام تلاش مان را کردیم تا بقیه باغ آسیب نبیند . برای این منظور با آتش نشانی تماس گرفتیم اما به دلیل کمبود آب در قبال آتش سوزی احتمالی و خصوصی بودن باغ از کمک خودداری کردند.

او تأکید کرد: اگر آتش نشانی در مورد آب کردن برف‌های سقف به ما کمک می‌کرد ما با این خسارت سنگین مواجه نمی‌شدیم.

وی افزود: به دنبال تخریب بخشی از باغ چند تا از طوطی سانان و چند پرنده دریایی که به سختی  و با کمک محیط زیست به باغ آورده بودیم فرار کردند.

دینکو همچنین بیان داشت: مسؤولان شهر نه تنها برای افتتاح این امکان توریستی به ما کمک نکردند، بلکه ما را تحت فشارهای مالی هم قرار دادند این در حالی است که ما برای افتتاح این باغ هیچ وامی نگرفتیم.

وی ادامه داد . شهرداری در اولین سال تأسیس باغ که هنوز کامل به بهره برداری نرسیده بود ۶۰۰ میلیون تومان عوارض تعیین کرد و برای فشار جهت پرداخت سه بار این مکان را پلمب کرد.

او خاطر نشان کرد: حالا هم که با این خسارت مواجه شده‌ایم باز هم هیچ ارگانی حاضر نیست به ما کمک کند.

وی علاوه بر این یاد آور شد برای درخواست کمک به ستاد بحران نیز مراجعه کرده اما با ابراز تأسف مسؤولان و حمایت نکردن آنها مواجه شده است.

مساحت باغ پرندگان ۶ هزار متر با ۸۰ گونه پرنده است که شامل ۴۰ گونه پرنده دریایی،۳۰ گونه پرنده ماکیان و ۱۰ گونه هم طوطی سانان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.