مشهد- یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: چنانچه امروز شاهد دافعه هستیم، این دافعه به نظام و انقلاب بازنمی‌گردد؛ بلکه به علت عملکرد نادرست و غیر انقلابی خودمان و به خصوص مسئولان است و این باعث شده که جوانان بی تفاوت در بسیاری از امور باشند.

بی‌تفاوتی جوانان به انقلاب باز نمی گردد/عملکرد برخی مسوولان دافعه ایجاد می کند

به گزارش قدس آنلاین، محسن رفیق دوست ظهر دوشنبه در سلسله نشست‌های پیرامون انقلاب تحت عنوان «۳۸ سالگی انقلاب» در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: متاسفانه از نظر اجتماعی نتوانستیم آن‌گونه که امام (ره) تاکید داشتند رفتار کنیم و جوانان را پای کار بیاورند که بخشی از آن به دلیل انقلابی عمل نکردن است.

وی گفت: ما هیچ تفاوتی در شعارهای امام(ره) قبل از طلوع خودش مشاهده نکردیم. امام(ره) در یک جلسه خصوصی در سال ۴۰ گفتند ما سه هدف اسلامی کردن ایران، اسلامی کردن کشورهای اسلامی و جهانی کردن اسلام داریم که باید برای محقق کردن این سه بکوشیم.

این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با تاکید بر این موضوع که امام(ره) خود اسلامی کردن ایران را محقق کردند، بیان داشت: امام(ره) در ۱۰ سال بعد از انقلاب هم همین گونه رفتار کردند و هیچ تغییری در ایشان ایجاد نشد و حتی مقام معظم رهبری نیز همین‌گونه بوده و هستند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که تغییر موضع دادن چنانچه بر اساس فکر باشد ایرادی ندارد، ادامه داد: اختلاف سلیقه نامطلوب نیست؛ بلکه برای پیشرفت کار مناسب است؛ اما آن فردی که از آرمان‌ها و اهداف انقلاب کوتاه بیاید با او کاری نخواهیم داشت.

وی بیان داشت: افرادی که هنوز در راس نظام هستند کمتر تغییر موضع داده‌اند و بیشتر افرادی از اصول تغییر موضع داده‌اند که از دایره رهبری جدا شده‌اند.

رفیق دوست در ادامه سخنان خود در خصوص نقش هاشمی رفسنجانی در انقلاب گفت: نقش هاشمی رفسجانی در انقلاب از زمان حرکت امام (ره) قطعا نقشی بی‌نظیر بود و هیچ فردی آن نقش و جایگاه را نداشت.

وی افزود: چنانچه رهبری ایشان را نمی‌پذیرفتند که برای دور دوم تشخیص مصلحت وی را برنمی‌گزیدند؛ البته در مسائل اقتصادی و اجتماعی کمی با رهبری اختلاف سلیقه داشتند؛ اما خود هاشمی رفسنجانی تاکید می‌کردند که درست است در برخی امور با رهبری اختلاف سلیقه دارم باید نظر رهبری اجرا شود.

این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: هاشمی رفسنجانی استخوان در گلوی هیچ شخصی نبود و مرتب با مقام معظم رهبری ملاقات داشت.

رفیق دوست بیان داشت: انقلابی گری به عمل است و نه به قیافه؛ چنانچه نگاهی به عملکرد اشخاص بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که این فرد انقلابی است و یا غیرانقلابی.

وی در خصوص ضرورت ایجاد انقلاب و این‌که چه شد مردم جذب انقلاب شدند، گفت: زمانی که امام (ره) تصمیم به انقلاب گرفت به قدری شعار امام جاذبه داشت که نه تنها مردم که بسیاری از گروه‌ها نیز حضور داشتند و همه یک شعار می‌دادند و چنانچه فردی شعاری دیگر می‌داد به قدری حضور مردم پررنگ بود که شعارهای انحرافی در جمعیت حل می‌شد.

رفیق دوست تاکید کرد: امروز هیچ کس در این که ما استقلال و آزادی می‌خواستیم شک ندارد و می‌داند که امروز ما مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم و همین که ۱+۵ که قدرت دنیا را در اختیار دارند یک طرف میز می‌نشیند و ما طرف دیگر میز، به معنی استقلال و آزادی ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.