شهرکرد- مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه استان برگزار و از شش نمونه ملی، ۱۸نمونه استانی و ۹مدیر نمونه بخش کشاورزی، تجلیل شد.

کشاورزان نمونه استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه شهرکرد،صبح دوشنبه در آئین افتتاح جشنواره و نمایشگاه توانمندی های جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر وتقدیر وتشکر از مسئولین سخت کوش جهادکشاورزی وکشاورزان وبهره برداران این بخش گفت: درنظام جمهوری اسلامی برخی وزارت خانه هادر پویایی کشور،رفع نیازهای ضروری، خودکفایی و استقلال نقش کلیدی دارند که ازجمله این وزارت خانه ها، وزارت جهادکشاورزی می باشد که باید نگاه ویژه به این وزارت خانه صورت گیرد .

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام افزود: با بازدید ازنمایشگاه توانمندیهای بخش کشاورزی می توان گفت آنچه دیده ایم حاکی از تلاش وحرکت است و وزارت جهادکشاورزی استان  در امر تولید و خودکفایی بخصوص گندم، خوش درخشیده است.

امام جمعه شهرکرد ایران را دارای ظرفیت بالا و مطلوب از نظر نیروی انسانی توانمند، آب، خاک و هوای مستعد دانست واظهار کرد: صادرات برخی از کالاها و محصولات با کیفیت ایران به دیگر کشورها مهم و از آرمان های حضرت امام (ره) می باشد.

معاون وزیر جهادکشاورزی درادامه این آئین با اشاره به افزایش تولیدات کشاورزی در ایران از ۹۷ تن در سال ۹۲ به  ۱۱۷ میلیون تن در سال جاری افزود: اگرچه ادوات کشاورزی در گذشته نایاب و حمایت‌ها دولتی کمتر بود و دغدغه کمبود آب، خاک و کیفیت تولیدات نیز وجود نداشت اما امروزه علیرغم تجهیزات و حمایت‌های فراوان مشکلات عدیده‌ای از جمله خشکسالی، تولید را محدود می‌کند.

اسکندر زند با بیان اینکه امنیت غذایی مردم بر دوش کشاورزان است،تصریح کرد: امروزه هر چقدر به سمت جلوتر حرکت می‌کنیم کشاورزی سخت‌تر می‌شود و دغدغه کشاورزان در حوزه آب، تولیدات و سرمایه‌گذارری بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تولید در کشور به اندازه‌ای است که علاوه بر رفع نیازها، صادرات محصولاتی از جمله پسته، سیب درختی، زعفران  به دیگر کشورها صورت می گیرد.

زند بیان کرد: امروزه کشاورزان علاوه‌بر دغدغه کیفیت دغدغه جلوگیری از تخریب خاک، محیط زیست، ایجاد اشتغال و بازار فروش محصولات را دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید از کشاورزی دانش‌بنیان استفاده شود، خاطرنشان کرد: زمانی که کار سخت می‌شود باید جدی‌تر با موضوع برخورد شود و در حال حاضر در کشاورزی باید دانش را به کار بگیریم و از علم و کشاورزی دانش‌بنیان استفاده شود تا بتوانیم مشکلات سرمایه‌، بیمه و اشتغال را در این حوزه رفع کنیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید با خلاقیت، تفکر و عزمی کامل ایده‌های جدید را بکار گرفته و منطق کارشناسی را در تولید بر اساس شاخص‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی نهادینه کنند.

شایان ذکر است، همزمان با افتتاح این نمایشگاه تقدیر از کشاورزان نمونه استان برگزار و از ۶نمونه ملی، ۱۸نمونه استانی و ۹مدیر نمونه بخش کشاورزی،تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.