اهواز _ مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: این استان فاقد کمپ ترک اعتیاد دولتی و کانون اصلاح و تربیت برای زنان است.

خوزستان از داشتن کمپ ترک اعتیاد زنان محروم است

به گزارش قدس آنلاین، سیده فرانک موسوی دوشنبه در نشست خبری در دفتر امور بانوان استانداری خوزستان، با اشاره به اینکه ۹ تا ۱۰ درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می دهد اظهار کرد: آمار مشخصی از زنانی که مبتلا به اعتیاد هستند در استان وجود ندارد اما آمار برخی مراجعات وجود دارد که محرمانه است.
وی با بیان اینکه کمپ ترک اعتیاد دولتی در خوزستان نداریم گفت: تنها یک کمپ ترک اعتیاد مختص زنان در استان وجود دارد که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و ظرفیت آن حدود ۲۵ نفر است.
موسوی تصریح کرد: متاسفانه مقاومت هایی برای ایجاد کمپ ترک اعتیاد زنان در استان وجود دارد که باعث شده تا کنون نتوانیم این کمپ ها را راه اندازی کنیم البته مراکز سرپایی و شلتر (پناهگاه) در استان فعال هستند.
وی تاکید کرد: نیاز است برنامه های پیشگیری و درمان اعتیاد توسط دستگاه ها اجرا شود و هر آنچه کارگاه برای مردان در نظر گرفته می شود، برای زنان نیز سهمی اختصاص داده شود.
مشاور استاندار خوزستان در امور زنان اظهار کرد: زنان باید با مواد اعتیادآور و اثرات آن در تزلزل خانواده آشنا شوند زیرا بانوان مدیران عاطفی خانواده هستند و بیشترین مراقبت را می توانند داشته باشند.
وی همچنین با بیان اینکه خوزستان فاقد کانون اصلاح و تربیت دختران است، تصریح کرد: برای راه اندازی این کانون ها باید نوع نگرش برنامه ریزان تغییر کند زیرا مجرمانی در این زمینه وجود دارند که نیاز به بازپروری و تربیت دارند.
موسوی از راه اندازی مهدکودک در بند نسوان اهواز نیز خبر داد و گفت: پیش از این کودکان زیر ۲ سال در بند نسوان و همراه مادران خود زندگی می کردند اما با توجه به اثرات جبران ناپذیر این مساله روی کودکان، این مهدکودک راه اندازی شده است.
وی افزود: نقشه آسیب های اجتماعی دختران در اداره کل آموزش و پرورش استان در حال تدوین است و این طرح بعد از اتمام به فرمانداری ها ابلاغ می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.