ایلام- رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: میزان خسارت وارد شده به اراضی دیم این استان در نتیجه بارش بسیار کم در فصل پاییز، بیش از۳۰ درصد است.

استفاده از کشت های کم مصرف از اولویت های سازمان است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدتراب میری اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی در سال های اخیر استفاده از کشت های جایگزین که آب کمتری مصرف می کنند از اولویت های این سازمان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶۵ هزار تن گندم به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد، افزود: با توجه به بارش های بسیار خوب سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که در سال های اخیر کم نظیر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه در پی کاهش بارندگی ها در ایلام، توسعه کشت گلخانه ای در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: ۲۶۰ میلیارد ریال برای ۱۰ هکتار از اراضی بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول جهت کشت محصولات گلخانه ای اختصاص یافته است.   

سید محمدتراب میری یادآور شد: میزان خسارت وارد شده به اراضی دیم این استان در نتیجه بارش بسیار کم در فصل پاییز، بیش از۳۰ درصد است.

وی به ارزش افزوده و قابل کشت بودن محصولاتی همچون پسته، انگور و زیتون اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به شرایط خاص استان، طرح کاشت این محصولات در دستو کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه یکی از نیازهای استان کمبود کشتارگاه است، تصریح کرد: بدین منظور در شهرستان های آبدانان و سیروان دو کشتارگاه در حال احداث هستند که کشتارگاه آبدانان هم اکنون ۹۰ درصدی پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.