پادشاه اردن اعلام کرد که کشورش با دعوت روسیه و به عنوان ناظر در نشست آتی آستانه شرکت خواهد کرد.

پادشاه اردن: در نشست آستانه به عنوان ناظر شرکت می‌کنیم

به گزارش "قدس آنلاین"، به نقل از سایت ارم نیوز، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با برخی اصحاب رسانه و خبرنگاران اردنی بر اهمیت نقش روسیه در حل بحران سوریه از طریق همکاری و هماهنگی بین المللی تأکید و نسبت به باز شدن صفحه جدید و مثبتی از روابط میان روسیه و آمریکا در این خصوص ابراز امیدواری کرد.

وی بر اهمیت تضمین ثبات در جنوب سوریه از طریق "تثبیت آتش‌بس همزمان با تلاش برای حل سیاسی و ادامه جنگ علیه داعش" تأکید کرد.

پادشاه اردن همچنین بر لزوم در پیش گرفتن استراتژی فراگیری برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت: جنگ ما علیه تروریسم جنگی نظامی نیست بلکه جنگی فکری، فرهنگی و رسانه‌ای است. غرب نباید سیاست‌هایی را در پیش بگیرد که باعث شود اقلیت‌های مسلمان احساس کنند به حاشیه رانده شده و هدف قرار گرفته‌اند.

وی درباره مسئله فلسطین نیز گفت: من در سفر به آمریکا بر اهمیت حل مسئله فلسطین تأکید کردم. آنچه در فلسطین و قدس رخ می‌دهد می‌تواند بر توانایی تروریست‌ها برای عضوگیری بیفزاید و احساسات تمامی مسلمانان را جریحه‌دار کند.

پادشاه اردن به نتایج سفرش به آمریکا پرداخت و ابراز امیدواری کرد که روابط میان امان و واشنگتن تقویت شود.

وی گفت: مسئولان آمریکا بر اهمیت و محوری بودن نقش اردن و لزوم حمایت از این کشور در مقابله با تمامی چالش‌ها تأکید کردند. دیدارهای من با اعضای دولت جدید آمریکا و کنگره در این مرحله بسیار مفید بود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از من خواست در آینده نزدیک سفر رسمی به این کشور داشته باشم.

پادشاه اردن تأکید کرد که دیدارهایش در واشنگتن بر مهم‌ترین مسائل منطقه به ویژه بحران سوریه، روند صلح میان فلسطین و اسرائیل و پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس متمرکز بود.

پادشاه اردن شنبه گذشته سفر شش روزه‌اش به آمریکا را پایان داد. وی در این سفر با ترامپ و اعضای کنگره دیدار کرد.

عبدالله دوم درباره بحران سوریه گفت: ما به عنوان ناظر و با دعوت روسیه در نشست آستانه شرکت خواهیم کرد.

پادشاه اردن درباره مقدمات نشست آتی سران اتحادیه عرب که در ۲۹ مارس در امان خواهد بود، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا این نشست در حد و اندازه چالش‌هایی برگزار شود که ما با آن مواجه هستیم. اولویت‌های این نشست بر تلاش برای مبارزه با تروریسم، حمایت از آشتی ملی در عراق، حل سیاسی بحران سوریه و روند صلح و قدس متمرکز خواهد بود.

او روابط کشورش با عربستان را نیز ستود و گفت که سفر سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به اردن برای شرکت در نشست سران می‌تواند به تحکیم روابط میان دو کشور و ادامه گفتگوها درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی کمک کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.