یزد- محمد فرهادی گفت: برای فارغ التحصیلانی که کارآفرین باشند تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

۱۰۰ میلیون تومان برای فارغ التحصیلان کارآفرین تسهیلات داده می شود

به گزارش قدس آنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش ازظهر سه شنبه در نشست با اعضای هیئت رئیسه مراکز آموزش عالی استان یزد اظهار داشت:  بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد و موسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد و طبق آخرین آماری که وجود دارد، بیش از ۵۲ هزار دانشجوی خارجی الان در کشور تحصیل می‌کنند.

محمد فرهادی گفت:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در همه ابعاد پیشرفت‌هایی داشتیم از جمله در تربیت نیروی انسانی و متخصصان برای اداره و مدیریت کشور اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: تا سال ۸۴ نزدیک به ۶۴ موسسه غیر انتفاعی داشتیم و از سال ۸۵ تا ۹۲ این رقم به بیش از ۳۶۰ مورد رسیده  که نزدیک به بیش از ۳۰۰ مجوز برای این منظور صادر شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضرکمتر از ظرفیت دانشگاه‌ها در کنکور ثبت نام می شود و برخی رشته‌ها اصلا بازار کار ندارند و به همین دلیل نیازی نیست که در آنها پذیرش دانشجو صورت گیرد.

فرهادی افزود: بازنگری رشته‌های تحصیلی را در دستور کار داشتیم و خیلی از رشته‌هایی که کارایی نداشتند را متوقف کردیم و به جای آنرشته‌های مورد نیاز ایجاد شده است و همچنین برخی رشته‌های قدیمی اکنون به روز شده اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از امسال برای فارغ التحصیلانی که کارآفرین باشند تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.