یزد- استاندار یزد گفت: مهمترین چالش استان انبوه فارغ‌التحصیلانی می باشد که نیاز به اشتغال دارند و اگر شغل مورد نیاز برای آنها ایجاد نشود مشکلات بسیاری در جامعه بوجود خواهد آمد .

فارغ‌التحصیلان بیکار مهمترین  چالش استان یزد است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهرسه شنبه  در نشست اعضای هیأت رئیسه مراکز آموزش عالی استان یزد که حضوربا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزارشد اظهار داشت: دانشگاه یزد جایگاه خوبی بین دانشگاه‌های سراسر کشور دارد ولی این دانشگاه هم با چالش های بزرگی از جمله کمبود اعتبارات، کمبود امکانات و فضای مازاد، وانبوه فارغ التحصیلان بیکار مواجه می باشد.

وی افزود: هزینه دانشگاه‌ها روزبه روزبه افزایش پیدا می کند ودرعوض  ورودی دانشگاه‌ها کاهش یافته است.

استاندار یزد با اشاره به سیاست دولت مبنی بر کارآفرینی و تربیت دانشجویان کارآفرین تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید برنامه‌ریزی کلی داشته باشیم و در صددیم در دانشگاه‌ها فضایی برای این مهم تأمین کنیم و مشارکت واحدهای فناوری با دانشگاه‌ها به طور قطع در ایجاد اشتغال و کارآفرینی  مؤثر خواهد بود.

میرمحمدی خاطر نشان ساخت: مدرک‌گرایی دانشجویان یکی دیگر ازمعضلات که باید برطرف شود  واین مدرک‌گرایی را در بین دانشجویان به سمت علم‌گرایی تغییر دهیم.

استاندار خاطرنشان ساخت: امید است شاهد رشد سطح کیفی در دانشگاه‌ها باشیم و هر یک از دانشجویان در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جامعه نقش‌آفرینی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.