کرمی راد با گلایه مندی از اینکه چرا دولت تدبیر و امید و دستگاه سیاست خارجی ایران موضع با اقتداری در مقابل زیاده خواهان نمی گیرد و منفعلانه برخورد می کند گفت: این سوال مطرح است که چرا گفته می شود دولت با شلیک آزمایشی موشک بالستیک سپاه نیز به نوعی مخالفت نموده است؟

دلیل مخالفت دولت با آزمایش موشک بالستیک سپاه چیست؟

قدس آنلاین - محمد کرمی راد نماینده سابق مجلس و مشاور فرمانده قرارگاه جنگنرم ستاد کل نیروهای مسلح در گفت و گو با افکار نیوز با اشاره به تحرکات اخیر دشمنان انقلاب علیه ایران اظهار داشت: این روزها شاهد صدور بیانیه ای از سوی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا در ارتباط با برگزاری رزمایش مشترک دریایی با مشارکت کشورهای فرانسه  و انگلیس و استرالیا به منظور حفظ آمادگی و  افزایش همکاری جهت ضمانت گردش آزاد بازرگانی بودیم این اقدام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از چند جهت قابل بررسی و تحلیل است.

وی افزود: ناخدا سوم آنت والاس فردی که برنامه ریز رزمایش سه گانه های متحد است در جمع خبرنگاران گفته این رزمایش به هیچ  وجه قدرت نمایی برای ایران نیست لیکن اشاره کرده است که انجام این کار در خلیج فارس ساده تر از هر جای دیگری است و این فرصت کلیدی است تا بتوانند کشتی ها را گرد هم آورند با هم تمرین کنند و با هم عملیات انجام دهند و اینکه این عملیات درخلیج فارس است تصادفی است!

کرمی راد تصریح کرد: این رزمایش دریایی در حقیقت شبیه سازی مقابله با ایران است، از سوی دیگر در همین زمان وزیر صنعت فرانسه به همراه تجار آن کشور به ایران آمدند و در نشست ها خبرنگاری می پرسد که چگونه در زمان سفر شما به ایران  رزمایشی در خلیج فارس انجام می دهید و پاسخ وی این بود که آن مساله سیاسی است و بنده پاسخگو نیستم!

وی ادامه داد: دولت کویت از سوی دیگر دو حرکت مرموز انجام داده  و گفته می شود این کشور یک پایگاه نظامی در کشورش را به ناتو داده است که این مهم نیز پیامدهای خاص خودش را دارد و از سوی دیگر از سفر ایرانی ها به کویت جلوگیری می شود.

عضو موسس شورای فرماندهی سپاه کرمانشاه بیان داشت: آبراه تنگه هرمز در خلیج فارس یکی از پنجمین نقاط ژئو استراتژیک درجهان به شمار می آید که حوزه خلیج فارس را به دریایی آزاد از جمله هند متصل می کند و از لحاظ عبور و مرور نفتکش های غول پیکر در جابه جایی محموله های نفتی و تجاری دارای شرایط خاصی در منطقه می باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در طول هشت سال دفاع مقدس و هم پس از آن تا کنون در این منطقه بارها درگیر شده است و تا به حال فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است به نحوی که تحلیلگران سیاسی و نظامی دنیای غرب بارها روی توانمندی نظامی ایران در کنترل آبراه تنگه هرمز را یادآور شده اند.

وی افزود: سال گذشته نیز نیروهای دریایی آمریکا که در حریم مرز آبی ایران وارد شده بودند توسط نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ذلیلانه متوقف و دستگیر و با پادرمیانی وزیر خارجه آزاد شدند.

کرمی راد خاطر نشان کرد: از سوی دیگر عربستان سعودی که پس از جنایات فراوانی که در کشور یمن انجام داده است و  نتیجه اش جز دسترسی به اهداف از پیش تعیین شده برای او نداشت اما با توجه به دشمنی و خصومتی که ناشی از مسائل اعتقادی با ایران دارد، امیدوار است تا بتواند با وارد کردند ناوهای جنگی آمریکا و دیگر همپیمانان آن به منطقه شکست خود را در یمن با ایجاد شرارت و جنگ طلبی با ایران اسللمی آرزو نماید به همین جهت اخیرا مشاور وزارت دفاع عربستان در مصاحبه ای اعلام کرده  از نظر استراتژیک کاملا با آمریکا هماهنگ هستند و امیدوارند که فشار بر ایران را در سالجاری میلادی افزایش دهند.

وی افزود: این موضوع دور از ذهن نیست زیرا سیاست های جنگطلبانه امریکا و بخصوص حزب حاکم بر آن این موضوع را روشن  ساخته است و حمله هواپیماهای آمریکا در این روزها به یمن و کشته شدن عده ای از مردم بی دفاع این کشور موید همین موضوع است.

کرمی راد در پایان تاکید کرد : چرا دولت تدبیر و امید و دستگاه سیاست خارجی ایران موضع با اقتداری در مقابل زیاده خواهان نمی گیرد  و منفعلانه برخورد می کند و حتی گفته می شود با شلیک آزمایشی موشک بالستیکی سپاه نیز به نوعی مخالفت نموده است؟

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.