سردار محمد البیاتی، فرمانده حشد الشعبی عراق در گفتگو با روزنامه قدس خاطرات جالب و خواندنی از شجاعت سردارقاسم سلیمانی در عراق نقل می کند.

روایت فرمانده عراقی از شجاعت سردارقاسم سلیمانی درعملیات

سردار محمد البیاتی، فرمانده حشد الشعبی عراق در گفتگو با روزنامه قدس خاطرات جالب و خواندنی از شجاعت سردارقاسم سلیمانی در عراق نقل می کند و می گوید:
 سردار سلیمانی سال ۲۰۱۲ شخصا به من گفتند به سنجار و تل عفر کمک کنید و کمیته های مردمی ایجاد کنید تا مردم از خودشان دفاع کنند. این حرف در سال ۲۰۱۲ زده شد. گفتند راه سنجار و مرز سوریه خیلی خطرناک است، روزی می رسد که داعشی ها از یک طرف سنجار را می گیرند و از طرف دیگر تل عفر را.  
فکر سلیمانی فقط نظامی نیست. ایشان یک انسان خدایی است و عنایات و الهاماتی از سوی خداوند به ایشان می رسد. ما از نظر نظامی از ایشان کمتر نیستیم و فرمانده چند گردان  و تیپ بوده ایم.
 ایشان تحت نگاه ولایت قرار دارد و خداوند خودش هدایتشان می کند. همه چیز را می بیند. ما همه مسؤولان عراقی با ماشینهای ضد گلوله رفت و آمد می کنیم، در جنگ عامرلی با جوانها جایی نشستیم که شبش عملیات داشتیم، دیدیم حاج قاسم با ماشینی آمدند که ضد گلوله هم نبود. سلام کرد و گفت: دشمن کجاست؟ گفتیم کمی جلوتر، گفتند با هم می رویم، ما گفتیم اینجا آخرین خانه است که مخفی گاه داعش است و ما خود می رویم، اما قبول نکردند. یک پایگاه کردی داشتیم و با مسؤولانش صحبت کردیم و گفتیم می خواهیم بعضی خانه هایی را شناسایی کنیم که هنوز داعش در آنهاست، ۳۰۰ متر بعد از یک خاکریز، یک خانه متروکه بود، نزدیک آن خانه شدیم و شب عملیات داشتیم.
 ایشان مسؤول محور و گردان نبودند که یک به یک این خانه ها را نگاه کند، این برای ما روشن شد که می خواهد به ما درس بدهد و بگوید اگر شما مسؤول محور و فرمانده گردان هستید، یک یک باید این مناطق را بررسی کنید. در محور عملیاتی و نقشه عملیات این مساله تاثیرگذار است. حاج قاسم به ما یاد داد که اگر مسؤول محور یک عملیات هستید، باید یک شناسایی دقیق داشته باشید و همه جوانب را در نظر بگیرید و بعد حمله کنید.

منبع: روزنامه قدس
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.