مخالفت شماری از جمهوری‌خواهان با تائید صلاحیت نامزد پیشنهادی ترامپ برای وزارت آموزش، ممکن است «مایک پنس» را به استفاده از رأی خود در سنا وادار کند.

احتمال اقدام بی‌سابقه معاون ترامپ برای تائید صلاحیت وزیر آموزش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، سنای آمریکا قرار است امروز در مورد صلاحیت «بتسی دووس» گزینه پیشنهادی ترامپ برای وزارت آموزش رأی‌گیری کند.

از آنجا که احتمال دارد 2 نفر از جمهوری‌خواهان هم با او مخالفت کند، ممکن است که آرای نهایی 50-50 شود.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، معاون رئیس‌جمهور رئیس سنا و عضو 101ام این مجلس است، اما تنها زمانی رأی می‌دهد که آرای موافق و مخالف برابر باشند.

در صورتی که در ترکیب پیش‌بینی شده آرا تغییری حاصل نشود، «مایک پنس» معاون ترامپ مجبور خواهد بود از رأی خود برای شکستن وضعیت برابر، استفاده کند.

آخرین بار در مارس 2008 بود که «دیک چنی» معاون وقت رئیس‌جمهور از رأی خود در سنا برای تعیین تکلیف یک لایحه، استفاده کرد. با این حال تاکنون در تاریخ آمریکا سابقه نداشته که از این حق رأی برای تصمیم‌گیری در مورد صلاحیت نامزد یک وزارتخانه استفاده شود.

دووس که از جمله مهمترین حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه است، به گزینه‌ای جنجالی برای ترامپ تبدیل شده است. او در جلسه بررسی صلاحیتش، گفت باید اجازه ورود سلاح به مدارس را داد، چراکه ممکن است خرس‌های گریزلی به مدارس حمله کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.