تهیه‌کننده مستند «جغرافیای انقلاب» گفت: بازخوانی چرایی و فلسفه شکل‌گیری انقلاب و تحلیلی دوباره از این رویداد بزرگ برای نسل جدید مهمترین ویژگی این مجموعه چهار قسمتی هستند.

بازخوانی چرایی انقلاب در مستند «جغرافیای انقلاب»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز بسیج سهیل سلیمانی با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی چهار مستند تحت عنوان «جغرافیای انقلاب» و با موضوع بازخوانی بخش‌های ناگفته از نهضت اسلامی و تحلیلی دوباره از این رویداد بزرگ برای نسل جدید تولید شده است اظهار کرد: هدف از تولید این مستندها این است که نوجوانان و جوانان بدانند دستاوردهای انقلاب چه بوده و ریشه در چه مسائلی داشتند.

وی افزود: در واقع تلاش کردیم به جای مباحث تکراری قبلی، حرف جدیدی برای گفتن داشته باشیم البته این امر در کنار روایت خاطرات انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد تا موضوعاتی که کمتر به آنها پرداخته شده برجسته‌تر شوند.

تهیه‌کننده مجموعه مستند «جغرافیای انقلاب» با بیان اینکه این چهار قسمت به موضوعات مختلفی می‌پردازند گفت: مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب‌های روسیه و فرانسه، بررسی سرانجام انقلاب‌های دیگر نقاط دنیا و پایداری انقلاب اسلامی بر آرمان‌های اولیه، شبکه‌های اجتماعی زمان انقلاب همچون استفاده از نوارکاست و تلفن یا پیام‌هایی که سینه به سینه منتقل می‌شدند از جمله این مباحث هستند.

وی ادامه داد: بازخوانی چرایی و فلسفه شکل‌گیری انقلاب، کاریزمای امام راحل و دلیل قرار گرفتن همه گروه‌ها پشت سر ایشان و شخصیت امام خمینی(ره) از نگاه غربی‌ها دیگر محورهای اساسی در تولید مستند «جغرافیای انقلاب» به شمار می‌روند.

سلیمانی با اشاره به این مسئله که بعد از 38 سال باید بتوانیم بازنگری کاملی از تاریخ شفاهی انقلاب داشته باشیم گفت: معتقدیم انقلاب اسلامی توسط خارجی‌ها بیشتر روایت شده ولی هنوز خودمان به صورت جامع و کامل به همه ابعاد آن نپرداخته‌ایم.

تهیه‌کننده مجموعه «جغرافیای انقلاب» با اشاره به شیوه ساخت این مستندها افزود: در واقع می‌توان این مجموعه را مستندی تحلیلی – گزارشی – آرشیوی دانست که شامل گفت‌وگو با کارشناسان زبده و مصاحبه با اساتید دانشگاه تا مسئولان و مبارزان دوران انقلاب و تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده یا اصلا دیده نشده حتی از منابع کشورهای خارجی در مورد انقلاب اسلامی دانست که اطلاعاتی نیز به صورت نریشن در بخش‌هایی از آن ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.