اصفهان- کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اصفهان گفت: متأسفانه افراد سودجو بدون داشتن پروانه بهداشتی در کارگاه های مخفیانه و زیرپله ای اقدام به تولید غیر بهداشتی برخی محصولات از جمله لواشک های سطلی و متری می کنند که به هیچ عنوان مورد تأیید معاونت غذا و دارو نیست.

لواشک های فله ای فاقد پروانه بهداشتی هستند

احمد جلالی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: لواشک های متری فاقد پروانه بهداشتی با رنگ های جذاب مصنوعی که باعث پیش فعالی در کودکان و اختلال در کبد جنین ماردان باردار می شود، در شرایط غیر بهداشتی تولید و وارد بازار مصرف می شوند.

وی با اشاره به نشان ایمنی و سلامت که یک سیب سبز و آبی رنگ است، اظهار کرد: این نشان بر روی محصولاتی درج می‌شود که علاوه بر سالم و ایمن بودن دارای یک یا چند خاصیت تغذیه‌ای مناسب و سلامت بخش مانند غنی شدن با املاح و ویتامین‌ها، کم بودن میزان چربی و نمک و نداشتن افزودنی‌های مصنوعی و شیمیایی و غیره باشند.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اصفهان گفت: نظارت بر مراکز فروش به عهده دستگاه های دیگر است، البته اگر شکایتی در این راستا مطرح شود، معاونت غذا و دارو رسیدگی می کند.

وی تاکید کرد: کارگاههای تولید لواشک خانگی هیچ ضابطه بهداشتی ندارند و دستگاه های مربوطه باید از تولید وعرضه محصولات بدون مجوزهای بهداشتی، به وسیله اهرم های قانونی پیشگیری کنند.

وی با اشاره به چگونگی نظارت بر واحدهای صنعتی و تولیدی مواد غذایی، گفت: مشکل مواد غذایی در واحدهای صنعتی، بسیار کمتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند زیرا ساختار بهداشتی دارند، البته این به آن معنا نیست که هیچ تخلفی در واحدهای صنعتی انجام نمی‌شود اما کنترل و نظارت لازم انجام گرفته و با موارد تخلف نیز برخورد جدی می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم هم باید از خرید محصولات فاقد مجوز بهداشتی بپرهیزند و به شناسنامه بهداشتی محصولات توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.