۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 502121

حفظ اســلام، توجه بــه محرومان، عدم اعتماد به اســتکبار، توجه به توان داخلی و چشم پوشی از امدادهای شرقی و غربی و اطاعت از ولی امر، مؤلفه هایی است که نسخه شفابخش همسایگان و متاع صادر شــده از انقلاب ایران به شــمار می آید و خاورمیانــه تا آفریقــا را به تصرف خود درآورده است.  

چرا ۲۲ بهمن را جشن بگیریم؟ 

رهبران جنبش های اجتماعی و سیاسی تنهــا در صورتی می توانند انقلاب خود را به ثمر بنشانند و تشکیل حکومت دهند کــه مردم را بشناســند؛ نیازهایشــان را درک کنند و مدل پیشنهادی شــان برای اداره جامعه، مقبول و مطلوب ملت باشد. خمینی کبیر جــدای از فضایل اخلاقی، وارستگی علمی و شــجاعتی که داشت، مردم را خوب می شناخت. در جایی نقل شــده اســت که امام امت، تشییع جنازه آیت االله بروجردی را نقطه آغازین نهضت و جرقه تغییر حکومت و استقرار حکومت اسلامی دانسته است؛

این که چرا باید در دوره ای که رســماً و علنــاً دین گریزی و سکولاریسم در تمام ابعاد زندگی ترویج می شــود، در دوره ای که ایران گرایی در برابر اســلام گرایی توســط رژیم تبلیغ می شود و قمارخانه ها و مراکز فحشا آزادانه به فعالیت مشغولند، صدها هزار نفر برای تشــییع پیکر یک عالم روحانی و مرجع تقلید بیایند و پیکر او را مشایعت کنند؟ شاه مخلوع و پدر قزاقش نمی دانستند - یا خــود را به نادانی زده بودند- که مردم، دیندارند؛ عاشــق اهل بیت علیهم السلام هســتند و ترویج بی بندوباری با جوهره ذاتی شان همخوان نیســت. گویی آن ها نمی دانســتند مردم ایــران پیرو مکتبی هستند که ظلم را برنمی تابد و مقتدایش سیدالشهداســت. وقتــی امام حســین علیه الســلام فرقی بین غلام ســیاه خود و فرزندش قایل نیســت، چگونه شیعه او تفاوت آشکار مواجهه حکومت با شهروند ایرانی و آمریکایی را تحمل کند؟

امام امت به خوبی دریافت که گوهر اســلام در زیر غبارهای غفلت و جهل پهلوی پنهان مانده اســت. از این منظر به حق لقب «احیاگر اسلام ناب» شایسته امام امت است. انقلاب اسلامی با تکیه بر این مبانی شکل گرفت و امروز و در آستانه سی و هشتمین ســالگرد پیروزی آن، می توان با بازگشت و مرور مبانی نهضت اســلامی مان، کلید واژه های حفظ و پاسداری از آن را بازیابی کرد. امام(ره) فقط به خدا اتکا داشت و نام مردم را هم کنار نام پروردگار نمی گذاشت چه رســد به خود. امــام(ره) فرمود «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه می دارد» و «هر چه داریم از محرم و صفر اســت» اینها نشان می دهد که راه حفظ انقلاب، در چنگ زدن به ریسمان الهی و ذات مقدس معصومین(علیهم السلام) است.

استقلال کشور دستاورد انقلاب ۵۷ است و بدون هیچ تردیدی این استقلال و استغنا در حکومت های قبل تجربه نشده بود. طرفــداران نظــام شاهنشــاهی انقلاب اسلامی را متهم می کنند پیروزی اش نه بر اثر پایمردی مــردم و اتکا به خداوند، بلکه به خاطر خواست ابرقدرت ها بود. آنها ادعــا می کنند که آمریکا و غرب خواهان برچیده شدن نظام پهلوی به بهانه افزایش قیمت نفت بودند و امید داشتند با تغییر حکومت، دست خود را بازتر ببینند. این اتهام به چند دلیل باطل است. اول آنکه حکومتی که برپایه قاعده نفی ســبیل و با تأسی از آیه «ولن یجعل االله للکافرین علی المؤمنین سبیلا» شکل گرفته است آیا خواهد پذیرفت بیگانگان آن هم کافران و مســتکبران در نظامش مداخله کنند؟ دیگــر آن که رژیم صهیونیســتی مولود غرب بود و یکی از اصلی ترین شــعارهای انقلاب اســلامی، مبارزه با ایــن رژیم و نامشروع بودن آن است. حال چگونه است که مخالفان این رژیم بتوانند حافظ منافع آن باشند. دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد و اما بر فــرض صحیح بودن ادعای سلطنت طلبان، این مسأله ثابت می شود که رژیم پهلوی آن قدر سســت و ناتوان بود که با فتنه آمریکا و غرب از هم پاشید و در مقابل، جمهوری اسلامی با شعار نه شــرقی نه غربی و با پشت سر گذاشتن دشــمنی هایی همچــون تــرور، جنگ، تحریم، تهاجم فرهنگــی و فتنه، باز هم سرپاست. تمام موارد فوق دلایلی اســت برای جشن گرفتن سالگرد انقلاب، برای قدر دانستن نعمت جمهوری اسلامی و حفظ و حراست از آن. با این وجود از یاد نبریم انقلاب اســلامی وقتی تداوم می یابد که ما ایرانیان انقلابی بمانیم. حفظ اســلام، توجه بــه محرومان، عدم اعتماد به اســتکبار، توجه به توان داخلی و چشم پوشی از امدادهای شرقی و غربی و اطاعت از ولی امر، مؤلفه هایی است که نسخه شفابخش همسایگان و متاع صادر شــده از انقلاب ایران به شــمار می آید و خاورمیانــه تا آفریقــا را به تصرف خود درآورده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.