یزد- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای رونق طرح ها ی اقتصادی گفت: در طول دولت یازدهم ۱۵۹ طرح با سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیارد دلاری اجرا شده که پس از برجام ۶۸ طرح با ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

۱۵۹ طرح با سرمایه‌گذاری خارجی در دولت یازدهم اجرا شده است

به گزارش قدس آنلاین، حسین ابویی مهریزی صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اظهار داشت: ائمه جمعه همواره یک پتانسیل ارزشمند در حوزه بخش صنعت و معدن هستند: و بهره‌مندی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شما در سطح استان موجب توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و رونق اقتصادی  استان خواهد شد.

وی افزود: در طول فعالیت دولت یازدهم در فضای کسب و کار رتبه ۱۵۲ را داشتیم و ولی در حال حاضر به رتبه ۱۲۰ رسیده‌ایم و از نظر رقابت‌پذیری که باید کالای قابل قبولی داشته باشیم، از رده ۸۲ به ۷۶ رسیده‌ایم.

معاون وزیر تصریح کرد: طرح‌های نیمه تمام زیادی نیز بهره‌برداری شده که برای ۲۸۳ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم به دنبال داشته  و در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۶۱ پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی ۷۰ هزار نفر و ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صادر شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در سال جاری هفت پروژه کلی این وزارتخانه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار گفت: مسئولان، علاوه بر دادن آمار فعالیت های انجام شده نسبت به مشکلات و محدودیت ها نیز توجه ویژه داشته باشند تا زمینه امیدواری و حرکت در بخش های مختلف جامعه فراهم شود .

آیت الله ناصری افزود: اقدامات اثرگذار و قابل توجهی در کشور صورت گرفته اما به دلیل تحریم و برخی عوامل دیگر در دوران کم تحرکی و توقف اقتصادی قرار داریم بنابر این مسوولان باید نقاط قوت و ضعف را با هم در نظر بگیرند و برای رفع نقاط ضعف چاره اندیشی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.