بیرجند-مدیرعامل آستان میقات الرضا (ع) طبس گفت: از ابتدای امسال حدود ۷۵۰ تن شیر و ۲۰ تن گوشت قرمز در دامداری صنعتی طبس وابسته به آستان قدس رضوی تولید شد.

۷۷۰ تن محصولات دامی دردامداری صنعتی شهرستان طبس تولید شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، حمزه سپهریان ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال قبل در این مجتمع افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر۲۵۰ راس گاو شامل ۹۸ راس گاو مولد،۹۱ راس تلیسه آبستن و غیرآبستن و ۶۱ راس گوساله نر در دامداری صنعتی طبس وجود دارد که سالانه بیش از  هزار تن شیر صنعتی،  بیش از ۲۵ تن گوشت قرمز و حدود ۱۵۰۰ متر مکعب کود دامی تولید می‌شود.

 وی با اشاره به تولید شیر صنعتی با کیفیت و بهداشتی درمجتمع دامداری صنعتی طبس ادامه داد: شیر تولیدی این مجتمع دارای چربی ۷/۳، پروتئین ۱/۳ و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار است.

سپهریان افزود: در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان هم اکنون در این واحد دامداری به‌طور مستقیم یک کارشناس ارشد دامپروری، یک کاردان دامپزشک و ۵ نفر کارگر ماهر و به طور غیر مستقیم بیش از ۱۵ خانوار مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به تاثیرات وجود مجموعه دامداری صنعتی در طبس افزود: با آغاز فعالیت این واحد و بازدیدهای به عمل آمده توسط دامداران، مسئولان محلی و کشاورزان منطقه، به عنوان الگوی کاری قرار گرفته و نگاه مردم به این صنعت در منطقه تحولی شگرفی را به دنبال داشته، به‌ طوری که اکنون نگرش مردم و دامداران از گاوداری سنتی به گاوداری صنعتی تغییر یافته است.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) تصریح کرد: یکی از اهداف بلند آستان قدس رضوی فقرزدایی و توسعه اشتغالزایی است، به جرات می‌توان بیان کرد وجود این واحد کوچک در طبس نمونه‌ای از تحقق این اهداف بلند است.

 سپهریان در پایان نوسانات بازار و افزایش قیمت خوراک دام، پایین بودن قیمت شیر، گرمای شدید و استرس حرارتی طولانی در تابستان‌های طبس و نبود کارخانه تولید فراورده‌های لبنی را از جمله مشکلات دامداری صنعتی عنوان کرد وافزود: با تشویق کشاورزان منطقه، برنامه ریزی لازم در خصوص کشت علوفه با قیمت تضمینی درحال انجام است تا علاوه بر رشد و توسعه کشاورزی، علوفه مورد نیاز از داخل استان تامین شود.

وی گفت:دامداری صنعتی طبس با مدیریت آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)و زیارتگاه شهید مدرس(ره) اداره می‌شود که در روستای همت آباد، حدفاصل۶ کیلومتری شمال غربی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.