میانجی‌گر قطری بین جنبش حماس و دولت اسرائیل گفت که پاره‌ای از پیشنهادها را برای حل مشکلات غزه ارائه داده است اما تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری نمی‌کند.

افشاگری مقام قطری درباره سفر هئیت اسرائیلی به دوحه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمد العمادی، میانجی‌گر قطری بین جنبش حماس و دولت رژیم صهیونیستی در مصاحبه با پایگاه عبری زبان والاه گفت که سفر هیئت اسرائیلی به دوحه و اینکه پیشنهاد جدیدی در مورد تبادل اسیران با حماس ارائه دهد مساله‌ای پیچیده و حساس به ویژه برای طرف اسرائیلی است. وی جزئیاتی در این خصوص ارائه نداد.

میانجی‌گر قطری با بیان اینکه پاره‌ای از پیشنهادها را برای حل مشکلات غزه ارائه داده است اما تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری نمی‌کند، گفت که ممکن است به مساله تبادل اسرا پاسخی داده نشود چراکه این یک مساله حساس است.

اظهارات العمادی در مصاحبه‌ای بی‌سابقه با پایگاه والاه اسرائیل مطرح شد. العمادی روابط با اسرائیل را برجسته توصیف کرد.

والاه گزارش داد که میانجی‌گر قطری همچنین پیشنهاد ایجاد منطقه صنعتی در مرزهای غزه برای حل مشکل بیکاری و همچنین ساخت فرودگاه و بندر دریایی و تشکیل کمیته فنی جهت حل مشکل انرژی در غزه را داد.

وی گفت که اسرائیلی‌ها اهمیت این مساله را درک و همکاری می‌کنند اما طرف‌های دیگر به ویژه تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری نمی‌کند.

این در حالی است که سلطان ابو العینین، عضو سابق کمیته مرکزی جنبش فتح تصریح کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین دست به هر تلاشی جهت کمک به غزه می‌زند.

وی گفت که قطر دست به هر اقدامی که در مورد غزه می‌زند باید در مورد آن با تشکیلات خودگردان فلسطین هماهنگی‌ها را به عمل آورد.

ابوالعینین تصریح کرد که میانجی گر قطری باید روابط خود با تشکیلات خودگردان فلسطین را بهبود می‌بخشید همانطور که با اسرائیل رابطه خوبی دارد.

وی گفت که نمی‌توان هر اقدامی که پیرامون غزه باشد و از طریق تشکیلات خودگردان فلسطین صورت نگیرد، قبول کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.