بجنورد – معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش بینی کرد چهار هزار و ۵۰۰ اثر به ششمین جشنواره نوجوان سالم در استان ارسال شود.

اختتامیه جشنواره نوجوان سالم در خراسان شمالی برگزار می شود

حسن لنگری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، به برگزاری اختتامیه این جشنواره در ۱۸ اسفند ماه جاری اشاره کرد و گفت: بعد از برگزاری اختتامیه جشنواره۱۸۰ اثر برتر در حوزه دانش آموزی و ۲۰ اثر برتر در حوزه همکاران و والدین به دبیرخانه کشوری ارسال می شود تا برای حضور در مرحله کشوری انتخاب شوند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار در بخش شهرستانی امروز دوشنبه به پایان رسیده و در مرحله استانی تا ۳ اسفند ماه جاری ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با موضوعات شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در سه محور اصلی پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد مخدر و پیشگیری از گرایش به خشونت برگزار می شود.

لنگری اظهار کرد: برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه بخش خلاقیت های دانش آموزی شامل ایده پردازی، مقاله، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم افزار و چند رسانه و بخش ابتکارات مدسه ای شامل الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه های ابتکاری پیشگیری است.

وی افزود: قالب های ارائه برای فرهنگیان و والدین دانش آموزان کلیه مقاطع نیز شامل مقاله، ایده پردازی و ابتکارات است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی به طرح تقسیم ملی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در مرحله اول هزار و ۱۰۰ مربی در ۹ شهرستان  ۳۹ هزار و ۲۶۷ دانش آموز را تحت پوشش این طرح قرار می دهند.

لنگری افزود: اجرای این طرح درقالب دو مرحله از هفته آینده آغاز می شود که در هرمرحله ۳۹ هزار و ۲۶۷ دانش آموز در استان تحت پوشش قرار می گیرند.

لنگری به طرح های رشد مدار در قالب شاخص پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: طرح مدارس مراقب با رویکرد اجتماع محوردر کلیه مدارس، مهارت های مقابله ای با رفتارهای پرخطر در مقطع متوسطه اول، مدارس عاری از خطر در مقطع متوسطه دوم و مراقبت از خود در مقطع ابتدایی از جمله این طرح ها است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مدارس مراقب در ۸۰۲ مدرسه، طرح مهارتهای مقابله ای با رفتارهای پرخطر ۱۸۲ مدرسه، طرح مدارس عاری از خطر در ۹۸ مدرسه و مراقبت از خود در ۴۷۴ مدرسه استان در حال اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.