استان ها: نبود مواد اولیه برای تولید و نحوه مدیریت و ده ها مشکل دیگر موجب شده تا چندین بار کارخانه روغن نباتی جهان به تعطیلی کشیده شود و بسیاری از کارگران این واحد تولیدی در طی سه سال گذشته با مشکل تعدیل و بیکاری مواجه شوند.

ضرورت بازنگری در واگذاری شرکت روغن نباتی جهان/۲۰۰ کارگر بیکار شدند

قدس- علیرضا لعل اکبری: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ کارگر اخراجی شرکت روغن نباتی جهان در زنجان خواستار احقاق حقوق خود هستند و همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

کارگران اخرجی می‌گویند: مسؤولان شرکت این موضوع را هرچند وقت یک بار بهانه قرار می‌دهند تا بدهی‌های خود را به شرکت‌های دولتی توجیه کند.

مشکل اصلی

در همین حال سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: مشکلات به وجود آمده در شرکت روغن نباتی جهان به نحوه واگذاری و مالکیت آن مربوط می‌شود.

علی وقف چی می‌افزاید: در مقطعی مشکل تهیه مواد اولیه مطرح شد که پیگیری‌هایی از سوی کمیسیون کشاورزی، مجلس صورت گرفت، اما بعدها صاحب کارخانه عنوان کرد که نیازی به پیگیری نیست و مواد اولیه را تهیه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اخراج ۲۰۰ کارگر این شرکت اظهار می‌دارد: جلساتی در این خصوص با شورای تأمین استان زنجان برگزار شد و به نظر من کارخانه مشکلی ندارد.

کارگران به کارخانه برگردند

نماینده مردم زنجان در مجلس می‌افزاید: با توجه به وضعیت موجود به کارگران اخراجی توصیه می‌کنم که به محل کار خود مراجعه کنند تا اینکه بهانه ای برای اخراج آن‌ها نباشد.

علی وقف چی اظهار می‌دارد: با توجه به نوع واگذاری شرکت روغن نباتی جهان چنانچه شکایتی مطرح شود، نهایتاً تجهیزات و ماشین آلات آن قابل توقیف است، اما زمین و تأسیسات شرکت قابل توقیف نیست.

ضرورت بازنگری واگذاری شرکت

وی به راهکار حل مشکل  شرکت روغن نباتی جهان اشاره می‌کند و می‌گوید: به نظر من ضروری است موضوع واگذاری این شرکت بازنگری شود و اصلاحات لازم صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح می‌کند: اعضای کمسیون و مسؤولان استان زنجان آمادگی دارند در صورت نیاز برای رفع موانع، جلسه‌ای با مالک و اعضای هیأت مدیره شرکت برگزار کنند.

گفتنی است، شرکت روغن نباتی جهان در کیلومتر ۱۶ بزرگراه زنجان- قزوین واقع شده و بیش از ۵۰ سال در زمینه تصفیه و تولید روغن‌ها و چربی‌ها تجربه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.