مشهد- مسؤول اجرای طرح کاهش طلاق خراسان رضوی گفت: بانوان سه و نیم برابر مردان، متقاضی طلاق یک ‌طرفه هستند.

بانوان سه و نیم برابر مردان متقاضی طلاق یک طرفه هستند

غلامحسین حقدادی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از کل آمار متقاضیان طلاق در خراسان رضوی، ۶۰ درصد به صورت توافقی و ۴۰ درصد به شکل یک طرفه تقاضای جدایی می‌کنند.

وی افزود: از میان ۴۰ درصد طلاق یک طرفه، ۱۰ درصد را مردان و بقیه را زنان تقاضا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه هنوز در خصوص طلاق‌های یک‌ طرفه، نمی‌توان تحلیل علمی ارایه داد، گفت: احتمالاً خانم‌ها به خاطر اینکه از سایر مسایل زندگی ناراحت هستند، اقدام به تقاضای طلاق یک‌ طرفه می‌کنند؛ چون به نظر می‌رسد نمی‌توانند با همسرانشان به توافقی در جهت سازش دست یابند.

وی با یادآوری اینکه همه‌ متقاضیان طلاق استان باید در مراکز مداخله‌ در بحران طلاق بهزیستی در مشهد و شهرستان‌ها تشکیل پرونده بدهند، گفت: پس از غربال اولیه، جلسات مشاوره برای متقاضیان پیش‌بینی شده که در مورد طلاق‌های یک‌طرفه، این فرایند با دشواری‌هایی مواجه است.

وی یادآور شد: طرح کاهش طلاق خراسان رضوی، نتایج مثبتی داشته ولی هنوز نمی‌توان در باره‌ کم و کیف نتایج آن، تحلیل جامعی داشت؛ زیرا پیچیدگی‌های این طرح، بیش از حد انتظار است و باید پس از تحلیل داده‌ها و نتایج، بتدریج و متناسب با مشکلات و موانع، راهکارهایی برای خروج از مشکل، اندیشیده شود.

حقدادی با تأکید بر اینکه تا کنون در بین ۸۰۰۰ پرونده‌ تقاضای طلاق در خراسان رضوی، ۱۸ درصد سازش صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد که در ماه‌های آینده، نرخ طلاق باز هم کاهش یابد.

وی در خصوص دلایل طلاق در استان گفت: داده‌های سامانه‌ الکترونیکی ثبت تقاضای طلاق که از گفته‌های زوجین روایت می‌کند، مسؤولیت ناپذیری مردان جوان، نداشتن مهارت‌های زندگی، نبود مهارت‌های ارتباطی کافی و مؤثر در خانم‌ها، کم‌اطلاعی از مسایل و روابط زناشویی در طرفین، اعتیاد و  بیکاری مردان را از عمده‌ترین دلایل طلاق عنوان می‌کند.

شایان ذکر است طرح کاهش طلاق بهزیستی خراسان رضوی، از خردادماه گذشته با پوشش طلاق‌های توافقی آغاز شده و از اوایل دی‌ماه، طلاق‌های یک‌طرفه را نیز در بر گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.