بندر عباس- وزیر علوم گفت: باید در حوزه مطالعات دریایی و اقیانوس‌شناسی با وجود ظرفیت‌های متنوع در شمال و جنوب کشور، تحرک بیشتری داشته باشیم.

کاوشگر خلیج فارس تجربه موفق در خودباوری و اتکای به ظرفیت‌ ملی است

به گزارش قدس آنلاین، محمد فرهادی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از کاوشگر خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت کاوشگر دریایی در داخل کشورمان یک ظرفیت بسیار ارزشمند علمی، فنی و تکنولوژیکی است که با وجود ظرفیت‌های گسترده دریایی در شمال و جنوب کشورمان باید تحرک بیشتری از خودمان در این حوزه نشان دهیم.

وی با بیان این که این کاوشگر سرآغاز پژوهش‌های راهبردی در حوزه دریاشناسی و اقیانوس‌شناسی به عنوان یکی از مهم‌ترین دانش‌های دنیا است، افزود: تجربه ساخت کاوشگر دریایی خلیج فارس یک تجربه موفق و توانمند در خودباوری و اتکای به ظرفیت‌های ملی بشمار می‌رود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تقدیر از حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همراهی و کمک به ساخت این پروژه، گفت: این شناور توان عملیاتی بالایی دارد و قادر است تا با برد بیش از ۳ هزار مایل دریایی، میزبان انجام برنامه‌های تحقیقاتی ویژه‌ای باشد.

فرهادی همین طور از پیگیری برای اختصاص اعتبارات ویژه‌ای به منظور تجهیز هر چه بیشتر این شناور به ابزار علمی روز دنیا به منظور انجام پروژه‌های تحقیقاتی اشاره و ابراز امیدواری کرد که روند اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در کشور با جدیت هر چه بیشتری از سوی فعالان علمی و دانشگاهی کشور دنبال شود.

وی از تلاش‌های مجتمع دریایی شهید درویشی در بندرعباس نیز به طور ویژه قدردانی کرد و گفت: این مجتمع نمادی از خودباوری در کشورمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.