استان ها: به گفته استاندار لرستان واگذاری شرکت پارسیلون خرم آباد به عنوان یکی از قطب های اقتصادی استان به بخش خصوصی یکی از دلایل مشکلات مالی و دیرکرد پرداخت حقوق کارگران بوده است که با پرداخت ۱۳ میلیارد ریال از معوقات کارگران و بازپس گیری از بخش خصوصی، بخشی از مشکلات آن حل می شود.

معوقات کارگران«پارسیلون» خرم آباد پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین، شرکت پارسیلون خرم آباد (سهامی عام) به عنوان بزرگترین تولید کننده الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی آمید ۶ در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد که در دهه ۸۰ به دلیل واگذاری غیراصولی به بخش خصوصی دچار رکود و بحران شد.

این شرکت ظرفیت تولید سالانه آن ۱۴ هزار تن انواع نخ نایلون خام و استرچ و یکهزار تن گرانول پلی آمید ۶ اعلام شده است.

در سال های پس از خصوصی سازی، این کارخانه که با سابقه حدود ۴۰ سال پیشکسوت صنعت لرستان به شمار می رفت، دوام نیاورد و در دهه گذشته تعطیلی و نیمه تعطیلی های پی در پی رمقی برای این واحد و البته کارگران دل نگران آن به جا نگذاشته است.

در چهار سال اخیر اخبار مختلفی در خصوص وضعیت این کارخانه و تجمع های اعتراض آمیز کارکنان آن منتشر شده است.

اسفند ماه سال گذشته و در آستانه عید نوروز بود که بیش از یکصد نفر از کارگران در تجمعی اعتراض آمیز مقابل استانداری لرستان خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق و مزایا عقب افتاده خود بودند.

اردیبهشت ماه امسال نیز در جریان سفر وزیر کشور به لرستان تعدادی از کارگران این کارخانه بار دیگر در مقابل استانداری لرستان به دلیل عدم پرداخت حقوق و بیمه خود دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

اما این پایان کار نبود و ۲ ماه بعد یعنی تیرماه ۹۵ ۷۰ نفر از کارگران این کارخانه که به رغم وعده های مسئولان و کارفرمایان باز هم حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده بودند، بار دیگر در مقابل استانداری این استان تجمع می کنند. در این تجمع کارگران اعلام کرده بودند تا زمانی که مزایای معوقه خود را دریافت نکنند به تجمعات اعتراض آمیز خود ادامه می دهند.

در این تاریخ مدیر عامل تامین اجتماعی لرستان به رسانه ها اعلام می کند که این کارگاه از سال ۸۵ دچار بحران شده است و تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکار شده است.

مابقی مطالبات در روزهای آینده پرداخت می شود

این مسایل باعث شد تا ظهر امروز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه استاندار لرستان خبر پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی مطالبات کارگران پارسیلون را بدهد.

هوشنگ بازوند که یکی از مشکلات مالی کارخانه پارسیلون لرستان را واگذاری غیراصولی آن به بخش خصوصی عنوان می کند، می گوید: ۱۵ سال قبل زمانی که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد حدود هزار و ۵۰۰ کارگر داشت اما اکنون تعداد کارگران آن به حدود ۱۵۰ نفر رسیده است.

وی از بازپس گیری این کارخانه از بخش خصوصی خبر می دهد و می افزاید: برای بازپس گرفتن شرکت پارسیلون بیش از ۲ سال زمان صرف شد.

استاندار لرستان بر پرداخت هرچه زودتر مطالبات کارگران کارخانه پارسیلون تاکید می کند و پرداخت مطالبات آنان را از امروز سه شنبه عنوان می کند و می گوید: مطابق اخبار رسیده طی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات کارگران پارسیلون امروز پرداخت می شود و مابقی این مطالبات در روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

وی ادامه می دهد: برای راه اندازی مجدد کارخانه پارسیلون برنامه زمان بندی در این خصوص در ستاد تسهیل ملی کشور تصویب شد که مطابق آن برنامه کار راه اندازی این کارخانه در حال پیشروی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.