تایباد- حسین شرافتی فرماندارتایباد گفت:یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع، نرخ سرانه دستیابی به منابع اطلاعاتی و مطالعاتی افراد آن جامعه است.

کتابخوانی عامل رشد اقتصادی و سیاسی است

به گزارش قدس آنلاین پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ظهر چهارشنبه به ریاست فرماندارتایباد در محل سالن اجتماعات کتابخانه های عمومی شهرستان تایباد برگزار شد.

حسین شرافتی با بیان اینکه گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین ابزار توسعه فکری و فرهنگی جوامع امروزی است عنوان کرد: یکی از مهمترین شاخص های پیشرفت و رشد فکری و فرهنگی جوامع بشری میزان علاقمندی مردم به  کتابخوانی است.

 وی گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مستلزم عزم جهادی همه مسئولین است و این امر تنها به عهده ادارات متولی فرهنگ و هنر نباید باشد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با ابراز خرسندی از وجود چند کتابخانه مهم در شهرستان از جمله کتابخانه شهید هاشمی نژاد، کتابخانه مولانا، کاریز و مشهدریزه و نیز کتابخانه های اختصاصی حوزه علمیه امام جعفر صادق و روستای خیرآباد، همکاری و تعامل بین این کتابخانه ها را ضروری برشمرد.

فرماندارشهرستان تایباد ادامه داد: در شهرستان تایباد تعداد زیادی از روستاهای بالای هزار نفر جمعیت از داشتن حتی یک کتابخانه کوچک هم محروم بودند و در همین راستا به برکت نظام مقدس کتابخانه سیار نور رحمت در ایام الله دهه مبارک فجرامسال افتتاح گردید و ما شاهد توزیع عادلانه خدمات عمومی به سایرنقاط دوردست و مناطق روستائی  خواهیم بود و به واسطه  آن می توان در مدارس، مساجد و سطح سایر روستاهای شهرستان در جهت توسعه فرهنگی گام موثری و ماندگاری  برداشته تا وضعیت کتابخوانی شهرستان را تا حد امکان بهبود بخشیم.

وی با تقدیر از عملکرد شهرداری تایباد در پرداخت بموقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی شهرستان، نامناسب بودن فضای کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد را مطرح و  پیشنهاد خرید زمین و ساختن کتابخانه ی مجهز جدیدی در شهرستان با کمک خیرین و ادارات ذیربط را داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.