سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان از ورود ۹ گروه از معارضان سوریه به آستانه به منظور شرکت در نشست صلح سوریه خبر داد.

دومین روز مذاکرات آستانه با ورود ۹ گروه از معارضان سوری

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از تاس، «انور ژایناکوف» سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان روز پنج شنبه گفت: دومین گروه از نمایندگان معارضان مسلح دولت سوریه که شامل ۹۹ گروه بودند به منظور شرکت در مذاکرات صلح سوریه وارد آستانه شدند.

وی طی یک تماس تلفنی به تاس اعلام کرد: من خبر ورود دومین گروه از نمایندگان گروه های مسلح مخالف دولت سوریه که قرار بود امروز وارد آستانه شوند را تایید می کنم.

ژایناکوف در ادامه افزود: مابقی نمایندگان ترکیه نیز به آستانه آمده اند. تمامی گروه هایی که قرار بود در این نشست حضور داشته باشند، در محل حضور دارند.

بر اساس گفته های سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان، با حضور همگی نمایندگانی که قرار بود در مذاکرات بین المللی آستانه حضور بهم رسانند، این نشست به صورت جامع در روز پنج شنبه به عنوان دومین روز مذاکرات ادامه دارد.

لازم به ذکر است که در روز پانزدهم ژانویه (۲۷ بهمن) رایزنی های مقدماتی با تمرکز بر چگونگی اجرای آتش بس در سوریه و چشم انداز مذاکرات ژنو، که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود، بین حاضران در مذاکرات صلح سوریه انجام گرفت.

گفتنی است که در کنار نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه به عنوان پیشنهاد دهنده و مجری این مذاکرت، نمایندگانی از اردن، ایالات متحده آمریکا، سازمان ملل متحد، دولت و معارضان مسلح سوریه نیز در پایتخت قزاقستان حضور دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.