بردسکن- امام جمعه بردسکن از بی توجه ای مسئولان به حوزه فرهنگی کشور انتقاد کرد.

مسایل فرهنگی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است

حجت الاسلام علی اصغر امینی در حاشیه بازدید از برگزاری پنجمین دوره  آزمون حفظ قرآن گفت: متاسفانه حوزه مسایل فرهنگی به ویژه قرآنی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است و کمترین بودجه به این بخش اختصاص داده می شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم در کشور گفت: همه ما  ملزم هستیم که در راستای تحقق منویات معظم له گام برداریم که خوشبختانه در شهرستان بردسکن با حرکت های خودجوش مردمی فعالیت های خوبی در حوزه مسایل قرآنی و فرهنگی داشته است.

وی اظهارداشت: اگر به حوزه قرآن توجه  شود زندگی انسان متحول   می شود و در واقع  پنجره  ای به سوی نور است  که می تواند جامعه را از هر گونه آسیب ها نجات دهد. 

امام جمعه بردسکن افزود: امروز دشمنان تلاش می کنند که نسل جوان را از قرآن و اعتقادات ارزشی و دینی دور کنند و از طریق جنگ نرم و شبکه های مجازی می خواهند به اهداف خود دست پیدا کنند که می طلبد متولیان امر در این حوزه  بیشتر ورود پیدا کنند.

 شرکت ۲۰۰ نفر از فعالان قرآنی

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن از شرکت ۲۰۰ نفر از فعالان قرآنی در پنجمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم در این شهرستان خبرداد.

حجت الاسلام ابراهیم سردار آبادی امروز در حاشیه بازدید امام جمعه و معاون فرماندار بردسکن از نحوه برگزاری این آزمون در بقعه متبرکه امامزاده سید میرزا طاهر حسینی این شهر به خبرنگار ماگفت: این آزمون به صورت همزمان در سراسر کشور در بقاع متبرکه برگزار می شود که در بردسکن به همت اداره اوقاف و امور خیریه  و مرکز فرهنگی قرآنی  بقعه متبرکه امامزاده  میرزا طاهر حسینی  و با همکاری تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن با شرکت ۲۰۰ نفر از خواهران و برادران  در حفظ جزء یک و ۳۰، ۱ ، ۲ و ۳۰، ۱۵ جز، ۲۰ جز، حفظ کل و حفظ موضوعی  برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن گفت: این آزمون در دوبخش شفاهی و کتبی برگزار شد و با توجه به اینکه این آزمون سراسری است نتایج آن از طریق سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اعلام خواهد شد و به قید قرعه شرکت کنندگانی بالاترین  امتیاز را کسب کنند از هدایایی نقدی و کمک هزینه به عتبات عالیات   بهره مند می شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.