رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت پیش بینی پیوست اجتماعی در برنامه های توسعه ای گفت: در این خصوص کم کاری شده لذا باید برای آن به طور هدفمند و برنامه ریزی شده ای کار شود.

پیش‌بینی پیوست اجتماعی در برنامه‌های توسعه‌ای ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سلمان خدادادی ظهر امروز پنجشنبه در جلسه کمیسیون اشتغال، فرهنگی اجتماعی و رفاهی اجتماعی استان خوزستان که در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، افزود: خوشحالیم که امروز به عنوان اعضای کمیسیون اجتماعی با همراهی مسئولان اجرای و انتظامی کشور در استان خوزستان در شهر آبادان که بر گردن همه ما حق دارند، حضور داریم، هدف از حضور در استان  بررسی مسائل و آسیب های اجتماعی شهرستانهای آبادان و خرمشهر در قالب سه کمیته آسیب های اجتماعی، امنیت اجتماعی و اشتغال و کارآفرینی و سرمایه گذاری است که به طور قطع مصوباتی را نیز در پی دارد. 

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع مصوبات این کمیته ها را پیگیری و اجرایی می کنیم، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند در کاهش آسیب های اجتماعی یکی از این مصوبات است که در این رابطه انتظار ما از منطقه آزاد اروند آنست که در کنار توجه به مسائل زیر ساختی در این زمینه نیز کمک کند. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اختصاص بودجه ای خاص به این مناطق در جهت توانمندی مسائل امنیتی به عنوان یکی از مصوبات پیشین مسئولان امنیتی کشور به عنوان یکی دیگر از مصوبات کمیته امنیتی نام برد و تصریح کرد: ما به موضوعات اجتماعی به شکل امنیتی نگاه نمی کنیم، اگر می گویم امنیتی به دلیل آنست که این کمیته امنیتی اجتماعی است، لذا نگاهمان به آن بُعد از مسائل امنیتی است که آرامش اجتماعی را نیز به دنبال دارد. 

خدادادی گفت: تجهیز و نوسازی امکانات نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری مد نظر قرار دارد، دیگر زمان حضور پلیس در خیابانها به پایان رسیده و بایستی از این ظرفیت استفاده کرد و به سمت کنترل و ایجاد آرامش جامعه از طریق سیستمهایی که در دنیا نیز معمول و مورد استفاده است به پیش رویم. 

وی ادامه داد: در هر حال تمام مسائل قابل طرح و برنامه ریزیها بایستی در نهایت منجر به ایجاد زمینه اشتغال برای مردم شود بنابراین با رویکرد حرکت به سمت ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال و زمینه سرمایه گذاری و افزایش مراکز تولیدی قصد تحقق این موضوع را داریم، تا زمانی که این زمینه ها فراهم نباشد سایر مسائل جوابگو نخواهد بود. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوعات را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد و امید می رود تصمیمات کمیسیون اجتماعی مجلس و پیگیریهای بعدی هدیه ای برای مردم خوزستان و به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر باشد. 

خدادادی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی تاکید ما بر حل آسیبهای اجتماعی است، همگی در این رابطه وظیفه قانونی و دینی داریم و این مسئولیت تنها مربوط به یک نهاد خاص نیست و بایستی همگی در این امر مشارکت و همراهی کنند. 

وی گفت: اگر چه استانهای کشور مشکلات خاص خود را در حوزه های امنیتی، اجتماعی، کارآفرینی و اشتغال دارند اما برای استان خوزستان و به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان مراکز مستقیم رویارویی با دشمن در طول 8 سال جنگ تحمیلی که تمام کشور دین بزرگی نسبت به این مردم به گردن دارند، بایستی به طور خاص برنامه هایی طراحی و اجرا شود. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در آذربایجان ما مشکل دریاچه ارومیه را داریم در خوزستان موضوع ریزگردها امان مردم را گرفته است، لذا پیگیری این موضوع و بررسی جزء به جزء موارد ضمن طرح در کارگروههای تخصصی که طی امروز و فردا تشکیل می شود به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.