اهواز _ مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر گفت: نزدیک به یک هزار اکیپ عملیاتی در استان‌های خوزستان و برخی استان‌های دیگر که به صورت محدودتری با شرایط مذکور مواجهند، در حال فعالیت برای مدیریت و حفظ پایداری شبکه برق هستند.

۱۴۰ گروه عملیاتی برای شستشوی شبکه توزیع برق خوزستان تلاش می کنند

به گزارش قدس آنلاین، مهندس سید اعضاد مقیمی که در خوزستان مستقر است، اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به استقرار جبهه هوای سرد و پربارش در نیمه شمالی و شرقی و بروز گردوغبار در بخشی ازجنوب غرب ایران، نزدیک به یکهزار اکیپ عملیاتی دراستان های خوزستان، آذربایجان شرقی، فارس، مازندران و گیلان و برخی استان‌های دیگر که به صورت محدودتری با شرایط مذکور دست به گریبان‌اند، در تلاش برای مدیریت و حفظ پایداری شبکه برق هستند.

به گفته مقیمی، هم اکنون نزدیک به ۱۴۰ اکیپ با جمعیت ۶۰۵ نفره درحال شستشوی تاسیسات برق خوزستان هستند تا شرایط هرچه سریع‌تر به پیش از بروزگرد و غبار بازگردد.

وی با اشاره به این که از امروز دوباره گردوغبار وارد خوزستان شده است، خاطرنشان ساخت: تاکید شده است که پس از شستشو، بلافاصله مقره‌ها خشک شوند تا گردوغبار موجود در هوا به صورت گل روی تاسیسات ننشیند.

مدیرکل دفتر نظارت برتوزیع توانیر با بیان این که مناطق وسیعی از شبکه‌های برق خوزستان با این شرایط درگیر شده بود، یاداور شد: خوشبختانه با تلاش همه پرسنل برق خوزستان و اکیپ‌هایی از سراسر کشور به این استان اعزام شده‌اند، شرایط کنترل شده است.

بر پایه این گزارش پیش از این مهندس چیت چیان وزیر نیرو گفته بود از حدود ۲۰۷ پست انتقال برق استان، حدود ۱۰۵ پست و از بین حدود ۸۷۰۰ کیلومتر خطوط انتقال، بیش از ۴۸ هزار کیلومتر متأثر از پدیده گردوغبار دچار مشکل شده بودند.

مقیمی همچنین در خصوص شرایط حاکم بر شبکه برق کشور نیز با بیان این که شبکه برق کشورپایدار است، گفت: هم اکنون با توجه به استقرار جبهه هوای سرد و پربارش در نیمه شمالی و شرقی و بروز گردوغبار در بخشی ازجنوب غرب ایران، نزدیک به یکهزار اکیپ عملیاتی در استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، فارس، مازندران و گیلان و برخی استان‌های دیگر که به صورت محدودتری با شرایط مذکور دست به گریبان‌اند، در حال تلاش برای مدیریت و حفظ پایداری شبکه برق هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.